Banyoles-Crespià-Besalú-Coll de Guixeres

Photo ofBanyoles-Crespià-Besalú-Coll de Guixeres Photo ofBanyoles-Crespià-Besalú-Coll de Guixeres Photo ofBanyoles-Crespià-Besalú-Coll de Guixeres

April 1, 2013
March 2013

near Banyoles, Catalunya (España)

Sortida de Banyoles en direcció a Melianta. Travessen el centre de la població i ens dirigim cap a la Farrés i Centenys. Poc després del veinat de Brunsó (Km 7,3) deixem la pista asfaltada i continuem per una pista de terra fis el Km 9,0, on agafem un corriol un xic amagat que surt a ma esquerra. Seguim per un abaixada molt divertida fins a Vilert. Travessem el Fluvià per la resclosa i ens dirigim a Crespià per carretra asfaltada. Des de Crespià seguim els indicadors cap a Sant Miquel de la Roca i Sant Bartomeu. Val la pena visitar aquests dos indrets (Sant Bartomeu és una ermita en ruines, però Sant Miquel de la Roca, tot i no estar en bon estat gaudeix d'unes vistes excepcionals sobre el Fluvià, Km. 15,5). Continuem seguin el curs del Fluvià riu amunt per una zona de devesa fins la resclosa de Serinyà, on ens allunyem un xic del riu en direcció a Dosquers. Ja a prop de Besalú passem per sota l'autovia i en trobem la paperera La Confiança. En aquest punt cal trobar el camí que baixa cap al riu que travessem per la resclosa (en força mal estat, però que compleix amb la funció d'evitar banyar-nos els peus) i de seguida arribem a Besalú.La ruta segueix en direcció a Sant Ferriol per un camí. Arribats a la carretera girem a l'esquerra uns metres per tornar a girar a la dreta en direcció a Mas Font. Al punt on acaba l'asfalt cal agafar el camí de l'esquerra que ens porta amb una forta pujada al veinat de Baió. Poc abans del kilómetre 30 cal agafar un corriol que passa pel darrera d'una casa i ens porta a la vall del Serinyadell. Creuem aquest riu a prop de Can Illa per creuar poc després la riera de Rodeja abans del veinat de Budellers. Pujem el coll de Guixeres i tornem per Merlant

Start

Ruïnes de l'antiga ermita de Sant Bartomeu del Portell

PictographPhoto Altitude 0 ft

Sant Miquel de la Roca

És una antiga esglèsia excavada en el penyasegat sobre el riu Fluvià, amb unes vistes espectaculars. Val la pena desviar-se del camí per visitar aquest indret. Per arribar-hi cal passar per Sant Bartomeu i seguir un corriol amb baranes

Crespià

PictographCastle Altitude 0 ft

Mas la Torre

Antiga masia fortificada amb torre de defensa

Santa Maria de Vilert

Sant Miquel de Centenys

Centenys

Urbanització de Caselles Davall, amb vistes sobre el Pla de Martís

Can Gallifa

Molt a prop de Can Soler trobem Sant Quirze de Merlant. Cal desviar-se molt lleugerament del camí per veure-la, però val la pena

Can Soler

Allotjament rural de Can Soler de Merlant. El camí que hi passa és públic

Coll de Guixeres, cruïlla dels camins de Merlant, Serinya i cap a la vall de Campmajor