Banyoles-Centenys-Orfes-Canelles-Espinavessa-Crespià-Esponellà-Serinyà-Banyoles

Photo ofBanyoles-Centenys-Orfes-Canelles-Espinavessa-Crespià-Esponellà-Serinyà-Banyoles Photo ofBanyoles-Centenys-Orfes-Canelles-Espinavessa-Crespià-Esponellà-Serinyà-Banyoles Photo ofBanyoles-Centenys-Orfes-Canelles-Espinavessa-Crespià-Esponellà-Serinyà-Banyoles

November 13, 2016
November 2016

•   4.7 1 review

near Banyoles, Catalunya (España)

Ruta molt tranquil.la i fàcil amb la finalitat de rodar i estirar les cames després de la caminada del dia anterior. Surto de Banyoles i enfilo cap al veïnat de Mas Usall per anar en direcció a Melianta. Allà giro cap al veïna de La Farrès i agafo corriol fins a sortir a la carretera que porta a Centenys.
Segueixo per camí asfaltat fins a passar al costat de Can Canet on agafo la pista que hem portarà directe fins a creuar la carretera del veïnat de Les Anglades. Segueixo la pista amb lleugera pujada que deseguida esdevindrà baixada fins que hem fico un tram pel mig del bosc, curt i net per agafar una altra pista i no tenir que passar pel mig del Mas Llobera.
Aquesta pista de baixada passa al costat del Mas Riera i surt a la carretera asfaltada que porta fins a Orfes passant al costat de Cal Rajoler.
Just abans d'arribar m'arribo fins a veure les ruïnes de Sant Roc al costat de Can Calet i passant al costat de la piscina de la casa agafo el corriol que porta fins al centre d'Orfes.
Creuo per la plaça Major i vaig a buscar el passallís que creua el Fluvià i pel costat esquerre l'aniré seguint passant al costat del Mas Barquer, Can Renyina i Can Matagran. Una mica més endavant quan comença la baixada giro per agafar un corriol on hi ha una corda i primer de baixada però deseguida comença a pujar de forma continua però no molt dreta fins a sortir a un altre corda a tocar de Can Roure.
Aquí segueixo la pista que hem portarà fins a Canelles passant al costat de Sant Esteve amb una curta, però forta pujada cimentada.
Giro a l'esquerra i agafo la pista ample que hem portarà fins al Puig de les Forques i allà torno a girar a l'esquerra per seguir la pista que puja fins a tocar de Can Costa Rasa.
Allà agafo corriol ample de baixada molt ràpida i entretinguda fins a sortir al poble d'Espinavessa. Un petit tros d'asfalt fins a Can Mas on deixo la carretera asfaltada per seguir la que ve recte tot primer asfaltada però deseguida es convertirà de terra fins a passar al costat de l'Hosta Nou i arribar fins a Crespià.
Allà un altre cop asfalt per creuar el Fluvià fins al pont d'Esponellà on giro cap al càmping i vaig fins a la subestació elèctrica on agafo la pista de pujada fins al Pla de Martís.
D'allà vaig cap a Sant Cristòfol d'Usall per baixar a Banyoles per asfalt degut a que estan talant el bosc del Turó de Can Feló i s'han carregat el corriol i acabo fent la volta a l'estany passant pel paratge del Tenyers.

Avinguda dels noguers

TENYERS

• Photo of angekaro
    angekaro Aug 14, 2023

La ruta es muy bonita pasando por muchos bosques a la sombra , también hay trozos de campos abiertos con buena vista del entorno.. solo que los dos únicos corriols cortos que hay los hemos encontrado muy tapados de vegetación y zarzas.. por suerte hay alternativas fáciles para no acabar trinxat 😅. En el rio de orfes hay que mojarse los pies si o si, aunque en verano no hay problema. Ruta que recomiendo hacer sin duda 😃