Photo ofBanyoles-Centenys-Corriols Vilademí-Corriols Bon Aire-Corriols Vilert-Crespià-Esponellà-Martís-Banyoles Photo ofBanyoles-Centenys-Corriols Vilademí-Corriols Bon Aire-Corriols Vilert-Crespià-Esponellà-Martís-Banyoles Photo ofBanyoles-Centenys-Corriols Vilademí-Corriols Bon Aire-Corriols Vilert-Crespià-Esponellà-Martís-Banyoles

November 27, 2016
November 2016

near Banyoles, Catalunya (España)

Avui ha tocat ruta per explorar nous corriols i seguir netejant una mica els que vaig fer la setmana passada tot i que al no portar les eines hi ha algun arbre caigut que no he pogut treure però es pot passar perfectament. A resultat una ruta molt trencacames amb un continu puja i baixada i amb un desnivell de 902m que no està gens malament. Ara només falta acabar de netejar una mica i intentar recuperar el corriol que hauria d’arribar fins a Vilademí.

Surto de Banyoles i per escalfar pujo cap al Puig de Sant Martirià. Baixo i agafo la pista cap a Can Seraia i giro per anar fins a Melianta. D'allà vaig fins al veïnat de La Farrés i creuo en direcció a Centenys fins a l'alçada del mas Castellar Nou on giro a la dreta per anar cap al veïnat de Borrell.
Segueixo avall passant pel Puig d'en Barca on hi ha unes cases tot curioses a la nostre dreta i vaig baixant fins que arribo a un punt on el corriol segueix recte.
NO L'AGAFEM WAYPOINT perquè queda embardissat uns metres més avall i giro a l'esquerre per agafar-ne un altre d'una mica més brut fins a creuar un petit rierol i enllaçar amb la pista que puja a Can Vilar.
Seguim per la pista en lleugera pujada fins que agafo un altre corriol força net en un principi però que més endavant ens trobarem amb un parell d’arbres caiguts, que no he pogut treure per no portar les eines, però es passa bé fins que sortir a l’alçada d’una pista on hi ha una gran porta de ferro a una banda i a l’altre un cartell de Gos Perillós que barren el pas.
Aquí segueixo pista amunt fins arribar a la pista que correspon al GR-1. Giro a l’esquerra i faig uns metres fins que hem desvio per una nova pista a la dreta que no havia fet mai. En un principi es baixa bé fins que arribem a l’alçada d’una casa en ruïnes. Allà al fons es veu una tanca de camí particular.
Giro a l’esquerre i comença una bona baixada amb forta pendent i molta roca i fulles que patinen molt. Cada cop es va fent més estreta fins que es converteix en un corriol i de cop una forta pendent sobtada amb molta fulla que ens deixa en un rierol on hi ha un petit cartell de Chekpoint 120.
Ara toca remuntar tota l’alçada perduda per un bonic corriol que depenent de l’estat físic fareu a sobre o empenyent la bici però és molt poc tros. Deseguida es suavitza i es deixa fer molt bé fins que arribem un altre cop al GR-1 a l’encreuament de camins.
Jo giro a l’esquerre seguint el GR-1 fins que trobem l’altre encreuament de camins on agafo el corriol que pel mig del bosc i tot ciclable va a passar al costat de l’alzina reclamadora de Vilademí i surt a la pista que porta a Sant Esteve.
Abans giro a l’esquerre i seguint les marques de la ruta 6 del centre BTT segueixo el camí fins que hem desvio pel corriol que puja al Bon Aire. Aquí si que vaig aprofitar per treure alguns arbres que estaven al mig i deixar el corriol una mica més net.
Passo pel Bon Aire on hi ha un punt geodèsic i un Pi Monumental que l’altre dia no vaig fixar-me. Segueixo el corriol avall fins que torno a sortir al GR-1 i vaig a passar al costat de Cal Tonet.
Hem desvio per un corriol a l’esquerre fins que vaig a sortir a un encreuament de pistes. Jo avui vaig a provar la que segueix cap a l’esquerre que no conec i que segueix fins a un portal que dona entrada a Can Cerquella.
Allà, just a l’esquerre surt un corriol de molt bon fer que vaig seguint fins que es va a sortir a un camp (MIRAR WAYPOINTS). Aquí la meva intenció era anar a sortir a la baixada que porta a Vilert i tot seguint els camins del mapa vaig pujar per un corriol que està molt bé però que no hem va portar allà on jo volia. Vaig sortir un altre cop al GR-1 just on hi ha la baixada per anar a Vilert però no on m’esperava.
Així que vaig baixar avall fins al punt on havia de sortir i allà vaig seguir el camí al reves fins a trobar el punt on m’havia equivocat i resulta que era a l’alçada del camp. Cal creuar-lo i deseguida es troba el corriol ample i força enfangat que enllaça al punt on hi ha el trencant de baixada a Vilert (MIRAR WAYPOINT).
D’aquí ja el recorregut és més per pista encara que faré algun altre corriol i el tram d’asfalt des de Crespià fins Esponellà per creuar el Fluvià. D’Esponellà vaig a buscar el corriol de forta pujada que va cap al Castell d’Esponellà i que arriba fins a sobre de Martís per després fer el corriol de baixada que porta a la Creu de Martís.
D’allà creuar tot el Pla de Martís molt enfangat per les pluges dels últims dies i cap a Sant Cristòfol d’Usall i cap avall per sota el pont de la carretera de Banyoles a Serinyà. Allà intento pujar cap al Turó de Can Morgat però impossible perquè estan talant els arbres i està tot destrossat.
Vaig fins a Can Morgat i agafo el camí que puja cap als Tenyers per fer la última baixada per corriol i donar per acabada la sortida.

BON AIRE

Pendent sobtada ull

Pista puja del GR-1

Portal finca talla camí

Photo ofPUIG DE SANT MARTIRIÀ - CONVENT VELL Photo ofPUIG DE SANT MARTIRIÀ - CONVENT VELL Photo ofPUIG DE SANT MARTIRIÀ - CONVENT VELL

PUIG DE SANT MARTIRIÀ - CONVENT VELL

VEÏNAT DE BORRELL

Tossuts Apr 9, 2017

Hola,
    Nosaltres som una colla 8 que la voldriedm fer en un mati, parant a esmorzar a Melianta i arrivar a dinar a Banyoles.
    El temps que vas fer es real?

Joan

• Photo of Joan Abella
    Joan Abella Apr 10, 2017

Bon dia Joan,

el temps és fent la ruta amb molta calma i tranquil·litat, parant a menjar un entrepà i fent una mica de neteja dels corriols. Ara fa dies que no hi vaig i no se en quin estat els trobareu.

Salut i pedals

Tossuts May 1, 2017

Hi anem el proper cap de setmana. Ja t'explicaré com ha anat.

Salut
    Joan

Tossuts May 6, 2017

Alguns corriols estan una mica bruts, es nota que no hi passa gaire gent, però la ruta en general es molt maca, hem disfrutat i l'hem allargat pujant al mirador de l'estany al final avans d'arrivar.
    Gràcies per la teva ajuda en el track.