Baixada a Oleta, des del Coll de la Llosa

1927
August 22, 2014
August 2014

near La Llagonne, Languedoc-Roussillon (France)

Nota: les dades de desnivell que dóna el programa no són les correctes.
El temps de baixada sol estar per sota de les dues hores, però aquesta vegada vam anar veient rovellons des de la bici i ens vam anar aturant....

Des del Coll de la Llosa, al Capcir, prenem la pista que surt a la dreta, que va planejant uns 5 km i comença a baixar fins a Oleta. Són uns 20 km de baixada a sac, amb un desnivell total d'uns 1.300 metres (Coll de la Llosa 1.869 m - Oleta 640 m). La pista és bona, alguns trams amb pedres, però es pot baixar bé. El camí és espectacular, tant de vistes com pels boscos que es travessen. Imprescindible portar els frens ben a punt, guants complets i millor amb suspensió a darrere.
En arribar a Oleta és recomanable anar afer el bocata de pernil de muntanya i una bona gerra de cervesa a la terrassa del bar que hi ha enfront de la plaça del poble, a la carretera.
Cal combinar-ho bé, per què la tornada és amb el tren groc i no hi ha massa oferta d'horaris. Deixem un cotxe a l'estació de Mont Lluís, per a la tornada anar a buscar el/els vehicles amb què hem anat fins al Coll de la Llosa.