Baixada a Marina 2015 Olot Banyuls.

Photo ofBaixada a Marina 2015 Olot Banyuls. Photo ofBaixada a Marina 2015 Olot Banyuls. Photo ofBaixada a Marina 2015 Olot Banyuls.

2 days one hour 8 minutes
June 21, 2015
June 2015

near Olot, Catalunya (España)

Ruta en dues etapes d'Olot a Banyuls.

Primera etapa Olot Maçanet i segona etapa Maçanet Banyuls. es fàcil trobar allotjament a Maçanet. La tornada de Banyuls es pot lligar amb el taxi i transport de bicicletes Bicicarril.com.

I etapa. Olot-Maçanet de Cabrenys.
Sortim d’Olot i anem fins a Argelaguer seguint el Fluvià des de Castellfollit. D’Argelaguer fins a Sales de Llierca per després pujar fins a Sant Miquel de Coma de Roura. Les 12 corbes de la pista ens fan recordar que a la Garrotxa les pujades no enganyen. De Sant Miquel de Coma de Roura fins a la Collada d’Espinau per un corriol ple de pedres que ens fa anar al costat de la bici una bona estona. Aquí agafem la pista que ens portarà fins a Lliurona i després fins a Sant Miquel de Bassegoda, aquesta es quasi tota pavimentada. Aneu en compte que es fàcil de trobar alguns cabirols o cérvols lliures. Abans d’arribar a Sant Miquel de Bassegoda podeu agafar aigua i forces per pujar per la pista fins al coll de Bassegoda. Les vistes de la vall de la Muga ens faran fer mes entretingudes les fortes rampes del darrer tram. Del Coll de Bassegoda seguirem per la pista direcció a Ribelles i la Muga. En una forta corba a l’esquerra seguirem el cartell de la Muga que ens porta per el camí de la Solana Rosta fins a Sant Corneli i la Muga. El camí de la Solana te alguns trams que ens obligaran a baixar de la bici però es molt bonic i entretingut. Ens podríem estalviar aquest camí seguint per la pista direcció a la Muga. Passarem entre la paisa i l’hostal de la Muga i seguirem un corriol que ens portarà a la pista que puja fins a tocar Vilaroja, d’aquí una pista ràpida ens portarà en aproximadament 20 minuts a Costoja, aquí podem carregar d’aigua a la font de la plaça i entretenir-nos una estona llegint alguna de les plaques que hi ha penjades de les façanes. La sortida de Costoja la fem per el camí de la retirada i deprés per la carretera que porta a Tàpis que seguirem aproximadament us uns 4 km fins al Coll dels Horts. D’aquí seguirem per la pista que va fent unes curtes rampes fins a la collada dels Gesos amb molt bones vistes sobre l’alt Empordà. Començarem una ràpida baiada vigilant de no saltar-nos el corriol que surt a l’esquerra i que ens portarà fins a Sant Pere dels Vilars, d’aquí pista i un tram mes de corriol ens portaran fins al Moli de l’Olivet, d’aquí fins a Maçanet ja només ens queda aproximadament un km de pista fins al centre de Maçanet.

II etapa. Maçanet de Cabrenys Banyuls.

Sortim de Maçanet per la carretera que porta a la Jonquera i agafem a l’esquerra la pista que ens porta a la Vajol. Per guardar-nos una mica de temps decidim continuar per la pista i deixar per un altre dia els divertits camins entre les alzines sureres que porten fins a la mina Canta i la Vajol. De la Vajol baixem per la carretera fins al trencall de la casa de turisme rural de la Quera, just darrera d’aquesta espectacular casa surt una pista que després d’unes fortes rampes ens deixarà al coll de la Manrella. Just darrera del monument a Companys un corriol i després una pista ens portaran fins al coll de Panissars, abans però passarem per unes imponents fagedes i per un parell de fonts. Abans d’arribar al coll de Panissars agafarem un corriol que surt abans d’una corba a l’esquerra i que ens deixarà a la pista asfaltada que porta al coll de Panissars. Després del Coll de Panissars seguirem per carretera fins al bell mig del Perthus que travessarem per els seus carrers plens de botigues. Després de travessar l’autopista per un túnel seguirem la pista que va cap al Salt del Grill. Unes fortes pujades, que ens obligaran a empènyer la bici, ens portaran fins al coll del Pla de l’Arca. Aquí seguirem per la pista planera enmig de castanyers que ens portarà fins a Sant Martí de l’Albera on podrem carregar aigua i reposar una estona. D’aquí al coll de l’Oullat per la carretera. Aproximadament cinc quilometres de pujada. Hem provat de pujar per el GR però ho desaconsellem doncs s’ha de fer quasi tot a peu i alguns trams empenyent de valent. Les vistes fins al coll de l’Oullat son en el darrer tram increïbles. Aquí al coll de l’Oullat podrem fer una Coca cola al refugi o agafar aigua a la font que trobarem una mica mes amunt en una fantàstica zona de pícnic sota d’uns increïbles pins gegantins. Després de 500 mts deixarem la pista que porta al Puig Neulós a la dreta i seguirem recta fins al coll de la Tanyareda passant per frondosos boscos de faigs i balconades amb unes vistes fantàstiques sobre la costa Vermella. Aquí podem tornar a carregar aigua. Deixarem per un altre dia seguir per el caire fins al coll de l’Estaca per un corriol que ressegueix la línia fronterera, nosaltres seguim per la pista doncs ja ens ha caigut una primera tempesta. Del coll de l’Estaca al coll dels Tres Faigs i després per corriols i camp a través fins al refugi de les Colomates per un dels camins mes bonics que es pot fer en BTT per les Alberes. Ciclable i amb unes vistes increïbles. Del refugi de les Colomates seguirem recta direcció a la Torre de la Maçana per un corriol molt descarnat que ens obligarà a fer molts de trams empenyent la bici, després d’un mirador farem uns 200 mts mes empenyent la bici i ens ficarem al camí de l’aigua que ens farà gaudir de valent. Passarem per el túnel que possiblement ens obligarà a remullar-nos els peus i després baixada trialera i ràpida fins al coll de la Valloria i coll dels Gascons. Aquí baixada ràpida per asfalt fins a Banyuls. Podríem evitar asfalt agafant al coll de Llagostera una pista que puja a l’esquerra i després baixa fins a la Cala Elmes enmig de vinyes però l’amenaça de la tempesta ens fa adreçar per asfalt.