Bages en BTT - 2. Navarcles - Rocafort - Mura - Talamanca - Navarcles

Photo ofBages en BTT - 2. Navarcles - Rocafort - Mura - Talamanca - Navarcles Photo ofBages en BTT - 2. Navarcles - Rocafort - Mura - Talamanca - Navarcles Photo ofBages en BTT - 2. Navarcles - Rocafort - Mura - Talamanca - Navarcles

November 20, 2010
November 2010

•   5 2 Reviews

near Navarcles, Catalunya (España)

Aquest itinerari segueix la ruta núm.2:"Per les valls del Montcau" Navarcles-Rocafort-Mura-Talamanca-Navarcles, del llibre El Bages en Btt.

Sortim de Navarcles pel Pont Vell cap a Sant Benet, aquí agafem el senderó de la dreta que porta al pont de Les Generes i comencem la pujada al coll de Les Generes, baixem cap a la riera de Mura, de Sant Esteve o de Nespres, com vulgueu, passem per la Masia de Sant Esteve de Vila-rasa i cal Jepet tot resseguint la mateixa riera fins que la deixem per enfilar-nos a Rocafort.

Comencem la davallada per tornar a la riera de Nespres per la carretera que va a Mura i per un pontet a la dreta agafem el camí del Puig que com que planeja massa aviat el deixem i no parem de pujar fins a passar per darrera el Castellot on canviem de vessant tot planejant i voltem la carena de Roca Picarda, passem pel coll de la Creueta, el punt mes alt de la ruta i l’entorn es fabulós, desprès de passar La Plaça del Llop anem cap al collet Roig i comencem la forta baixada que ens porta fins el torrent dels Codolosos, passant pel Puig de la Balma i La Vila, encarem pujada per la Griotera, anem tirant per la baga de La Vila i Les Blanqueres per sortir a les vistes de Mura on baixarem en un no res.

A Mura ens deixem portar per la bellesa dels seus carrers regirats i sortim a la carretera que va a Talamanca tot pujant fins trobar un camí a la dreta que està formigonat i continua pujant fins el collet de Sant Martí, baixem a trobar i seguir el torrent de Ramonet una bona estona fins que ens comencem a enfilar per la vessant de la dreta per un camí que passant per la serradora i La Vila puja fins el coll de Cantagalls, agafem la baixada de l’esquerra fins travessar el torrent del Guell on tornem a pujar fins arribar a Talamanca.

A Talamanca canviem de vessant i primer baixant fins a La Plana, anirem fent muntanyes russes per l’obaga del Cingle fins travessar la riera de Talamanca, mes enllà pugem als Quatre Termes per una pendent que et dona dues opcions, tècnica patiment o be tècnica patinet, tu esculls, a dalt ens deixem caure cap a Navarcles fent-nos un petit regal el sender que passa per la riera de Solervicenç.

Sant Esteve de Vila-rasa

• Photo of boscbosc
    boscbosc Dec 24, 2014

Hola Totof,

Acabo de fer aquesta ruta amb alguna petita variació (la sortida la he feta des del monestir de St Benet) i el que més m'agradat son els pobles ja que no el coneixia.

Gràcies per compartir-la.

• Photo of totof
    totof Dec 24, 2014

Hola boscbosc, pel que es veu ens hem creuat missatges més o menys a l'hora ja que jo vaig anar a fer una ruta pel massís de Cadiretes que havies pujat tu i ara l'estava comentant.
    No es la primera que segueixo i les teves rutes no deceben.
    Com que veig que t'agraden els corriols, si algun dia vols tornar pel Bages et recomano aquesta http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=3842299

Salut!!!!

• Photo of boscbosc
    boscbosc Dec 25, 2014

Gràcies totof per les teves rutes, ja m'he mirat la que dius i potser la combinaré amb alguna altre teva ja que en tens amb molts corriols per la zona del Bages, una zona que no conec massa.

A reveure.

• Photo of ginacirera
    ginacirera Oct 13, 2018

Una volta 10, maquíssima. Nosaltres, com que sortíem des de Manresa l'hem variat una micona. Un cop al camí de Sant Benet, a l'alçada de Les Tines ens hem desviat seguint el GR, fins a trobar-nos amb el vostre track més amunt. Moltes gràcies per compartir la ruta!

• Photo of totof
    totof Oct 13, 2018

Gràcies ginacirera per comentar i valorar la ruta, content de que us hagi agradat.
    Salut!!!

• Photo of derrapador
    derrapador Nov 20, 2019

Ruta que permet visitar un entorn autèntic amb poblets sensacionals de forma espaiada.