Bagà-Comabona-Bagá

Very difficult
October 12, 2019
October 2019

near Bagà, Catalunya (España)

Ruta amb 20kms de pujada per pista i després uns 8 ó 10 més per corriols d'alta muntanya. Hi ha una bon tall d'aquest corriol de pujada que es per sobre herba, cosa que fa que sigui més faixug. Tot i que pujant el Comabona només sembla un cim pelat sense massa atractiu, un cop a dalt et deixa bocabadat de les vistes que hi ha. Un cop fetes les fotos de rigor, comencem la llarga baixada, primer per corriols pelats d'alta muntanya, després un bon tall de puja baixa amb trams de bosc (molt entretingut i divertit) i l'última part amb talls técnics, altres rápids i curves de tota clase. Acabem d'arribar al punt de sortida per un tall de pista. Posu molt dificil per la dificultat d'algúns trams de baixada. Ruta, com totes les d'alta muntanya, dura i que després de la baixada, et queda un sonriure enganxat a la cara que, juntament amb les vistes, fa que t'oblidis de la duresa de la pujada i de l'estona apretant la bici. Desnivell acumulat de pujada d'uns 1950m.

• Photo of Xevi Molera
    Xevi Molera Oct 16, 2021

Hola Pdlem,
    Tal i com dius la ruta es espectacular a nivell de paisatges i molt ciclable en gairebé tota la pujada.
    Penso però que estarà bé detallar-la encara més per si algú més la vol fer.
    Comentar que la baixada a partir del cim del Comabona es el que en la meva opinió la fa tècnicament de nivell "només experts" o per professionals, doncs els corriols son molt i molt tècnics i fins i tot el del l'inici de la baixada, molt arriscat.
    Hi han molts talls que forçosament s'han de fer a peu i que per això s'entenen les 8h de ruta, nosaltres amb parades hi vàrem estar 9h.
    També haig de fer saber que segons ens varen dir alguns senderistes que vàrem trobar al cim sembla ser que ara hi prohibeixen pujar al cim del Comabona amb la bici.

Salut i pedals!

• Photo of pdlem
    pdlem Oct 16, 2021

Com no ens considerem experts, per això posu molt difícil. També aviso que es per els trams tècnics de baixada. Lo de la prohibició de pujar dalt, no en sé rés. De totes maneres s'agraeixen els comentaris. Gràcies i pedals.