Baen Soi casa Quiquet LES PIQUES Taus Buseu

October 17, 2023
October 2023

near Gerri, Catalunya (España)

L'objectiu d'aquesta ruta btt és pujar a Les Piques (1.971 m d'altitud), cim número 78 del repte dels 100 cims de la FEEC. El punt de sortida és al poble de Baén (a 1.069 m d'altitud; uns 13 habitants a l'any 2013), és un poble del terme municipal de Baix Pallars, a la comarca del Pallars Sobirà. Està situat en el vessant nord-occidental de la Serra de Boumort, entre la Pobla de Segur i Gerri de la Sal, apartat i enlairat a llevant de la carretera que uneix aquestes dues poblacions. A l'entrada del poble trobem una font d'aigua potable procedent del riu, on temps enrere els ramats anaven a abeurar-s'hi. Hi ha un únic carrer que connecta totes les cases i una plaça de dimensions reduïdes situada al centre de la població. A la part alta del poble es troba el Roc de la Torre, on antigament hi era el castell. En aquest lloc hi ha un precipici amb una caiguda de 150 metres aproximadament sobre el barranc d'Enseu, una de les afluències de la Noguera Pallaresa.

Tirem amunt per l'única pista cap a Buseu, però abans d'arribar ens desviem per anar a la casa forestal del Soi, amb unes vistes impressionants, però abandonada; diuen al poble que no hi ha papers per saber qui és el propietari. Seguim amunt fins a Sant Sebastià de Buseu i casa Quiquet (ambdós enderrocades). Seguim per fortes rampes per la serra de Quiquet i serra de Mollet i els prats d'Aran. Estem a l'Alt Urgell. Passem una tanca i visualitzem les roderes que porten a Les Piques (1970 m; vèrtex 265081001), una talaia rocallosa voltada de prats de muntanya. Fantàstic panorama 360 graus. Del cim tornem a la collada i poc després d'enllaçar amb el camí a Junyent, el deixem per tornar directes a Taús (ens hem fet una mica d'embolic al poble), el poble dels Castells, el coll de les Iglésies i l'ermita de la Mare de Déu de la Guia. La pista empitjora fins a arribar a la casa de Sarroca a on torna a estar asfaltada. Deixem a la dreta la pista que puja a casa Quiquet i seguim per pista asfaltada fins al poble de Buseu (el deixem a dalt a la dreta) i Baén.