January 10, 2017
January 2017

•   4.3 1 review

near Badalona, Catalunya (España)

Repetició de la ruta que vaig fer el 31/12/2013, ara fa tres anys i 10 dies. Però aquesta vegada acompanyat amb Xavi Papell.

La ruta en sí no és res de l'altre món, un grapat de quilòmetres sense cap mena de dificultad, tret d'un tram que no sé per què sempre està ple de fang, i això que fa dies que no plou, com a mínim fa tres setmanes i varen ser escorrialles.

En canvi, aquesta ruta recorre llocs que no són gaire coneguts per la immensa majoria, al menys en un dia en mig de setmana al mes de gener, amb prou feina hem vist gent a l'anar.

Els Vallesos, o sigui el Vallés Oriental i el Vallés Occidental, tenen la peculiaritat que estan molt urbanitzats i industrialitzats, a més de tenir un fotimer d'urbanitzacions. A més de carreteres, autopistes i línies de ferrocarril. I dins de tot això, té en canvi uns corredors de camps de conreu i de naturalesa, amb un paisatge ple de contrastos envoltats de totes les muntanyes que els encerclen. Però també té petits pobles, i ermites, petits rius, rieres i rierols.

La ruta d'avui discorre entre el riu Ripoll a la nostra esquerra i la riera de Caldes a la dreta. Els tenim al costat però és diferent. Fins i tot hem vist un faisà i unes guatlles en uns camps recent llaurats.

I Caldes de Montbui ben bé mereix una visita, en el meu cas la vuitena en tres anys. Prendre un cafetó en la bonica plaça on és la Font del Lleó i comprar carquinyolis o pedres de riu que són caramels, pels meus néts.

Si a l'anada hem estat 4 hores i 28 minuts per a fer 40,7 km, a la tornada hem estat 2 hores 13 m per a fer els 34 km restants. Parlo de temps total de la sortida, parades incloses.

Així les dades de la sortida d'avui han sigut:

Hem recorregut 74,8 Qm, i hem estat 5 hores 15 minuts en moviment. El desnivell positiu assumit està al voltant dels 550 metres.

PictographPhoto Altitude 302 ft

PictographPhoto Altitude 325 ft

• Photo of tomatoz
    tomatoz Jun 10, 2019

Moltes gràcies per compartir! Ha segut una bona sorpresa trobar-se amb tant de naturalesa en un entorn relativament dens poblat.