B296 Càmping Pirineus al Refugi Culassa per gorges del Segre cap al naixement

Photo ofB296 Càmping Pirineus al Refugi Culassa per gorges del Segre cap al naixement Photo ofB296 Càmping Pirineus al Refugi Culassa per gorges del Segre cap al naixement Photo ofB296 Càmping Pirineus al Refugi Culassa per gorges del Segre cap al naixement

August 11, 2022
August 2022

near Puigcerdà, Catalogne (Espagne)

Càmping Pirineus, cap a Sant Martí d’Aravó, estació trens Puigcerdà, i camí del Pla de Sant Marc, fins el riu Segre, que el passarem per un pont nou, direcció a Age. Passarem per la granja del Costa, sempre per camí de carro, fins arribar a la carretera que agafarem direcció Age i Palau de Cerdanya. Arribarem a Osséja, i mes tard Nahuja seguint el GR-36, que no deixarem, i que ens portarà a Err primer i desprès a Llo, on poc abans d’arribar-hi es desviarem a la dreta cap a les Gorges del Segre.
El camí de Les Gorges s’agafa passant per davant del Balneari del Banys de Lló, i es un camí asfaltat al principi, que mes tard es torna camí de carro, tot ciclable, però de pendent considerable que puja des d’una alçada d’uns 1370 metres, i acabarà als 1835 metres del Refugi de la Culassa, si be el camí, que considerem de tornada, encara pujarà durant uns quants Km, fina arribar al 2047 metres del Pla de la Creu.
La pendent va variant, però es mou entre el 8 i el 35%.
Un cop s’arriba al “pont” que va al refugi, el camí per arribar al naixement verdader del riu Segre, s’enfila per un corriol que entenc que ja no es per una BTT i que ha d’arribar a les Fonts del Segre que crec estan a uns 2350 metre d’alçada, (i el camí deu tenir uns 3,5 km d’anada i 3,5 mes de tornada, amb lo que deixar la bicicleta amagada per arribar-hi es una possibilitat que descarto per la previsió de pluja i pel cansament..) es per això que segueixo el camí ample, que després d’una forta i mantinguda pujada em tornarà a Err. I ho fa passant pels boscos de la Mata Fosca, deixant la Serra dels Esclops a la dreta, per arribar al Pla de la Creu, on finalment comença la baixada.
La baixada no es complicada tret de dos trams inicials. Un amb forta pendent, terra i molta pedra cantelluda i solta, que al anar sol prefereixo baixar de la bicicleta uns 50 m. Després queda un tram una mica complicat encara i la resta es ja sense res a destacar.
Al arribar a Err, ja agafem el camí mes directe cap a Llívia (on el super a peu de carretera va perfecte per comprar begudes), i el mes directe també però sempre per senders, cap a Ur, Puigcerdà i cap a Saneja.