Avià a cop de pedal 2014

May 18, 2014
May 2014

near Graugés, Catalunya (España)

Ruta que combina una mica de tot, pista de baixada, pista de pujada i una bona part d'interessants corriols, algun de tècnic però tots molt ciclables. Gaudirem de paisatges amb vistes a la vall del Llobregat, vegetació de Ribera vora les rieres, alzinars i pinedes, i alguna avioneta en vol rasant. Cal destacar tres etapes ben diferenciades, una primera part força ràpida, una segona part de pujada dreta per pista on observem el canvi de vegetació a mesura que anem guanyant alçada i una tercera part de baixada intensa per un seguit de corriols.

Sortim d'Avià cap a la Valldan vora Berga i seguim força paral.lels a la C-55 en lleugera baixada, vora Gironella canviem de senti per anar direcció Casserres tot combinant pista i corriol de puja i baixa fins a arribar a la vora de L'Espunyola.

Vora aquest punt prenem la pista dreta de debò que puja pel pantà de L'Espunyola fins el coll del Clot de les Foubes, punt alt de la jornada, hem deixat els boscos d'alzina a baix per trobar-nos un bosc de pi negre. Comencem a baixar per corriols, algun més dret que d'altre, bona part vora la riera de Clarà, retrobem els alzinars a mida que anem perdent alçada i corriols més pedregosos per arribar novament a Avià.

IBP index 117

PictographProvisioning Altitude 2,260 ft

Avià

Poble amb tot tipus de serveis

El Lledó

Ermita coincidint del recorregut de la ruta de les colònies.

PictographProvisioning Altitude 2,865 ft

L'Espunyola

Poblet on es pot reposar.