Arnes, Roques de Benet i Estrets d'Arnes

Photo ofArnes, Roques de Benet i Estrets d'Arnes Photo ofArnes, Roques de Benet i Estrets d'Arnes Photo ofArnes, Roques de Benet i Estrets d'Arnes

October 28, 2023
October 2023

near Arnes, Catalunya (España)

Distància: 27km
Desnivell: 775m
Dificultat tècnica: mitjana
Exigència física: mitjana

Accés a l’inici: es pot accedir a Arnes per la carretera T-333 des de Horta de Sant Joan. Si veniu de Vall-de-roures per la carretera A-231.

Descripció:

Volta circular amb sortida i arribada al poble d’Arnes i on podrem gaudir de dos dels llocs més emblemàtics de la zona, les Roques de Benet i els Estrets d’Arnes. La sortida la fem des del pàrquing situat al carrer Prat de la Riba. La primera part es fa tota per pista creuant primer el riu dels Estrets i passant pel Mas de Santapau fins arribar a la pista asfaltada que va des d’Horta de Sant Joan al Mas de la Franqueta. Hem de seguir la pista un parell de quilòmetres fins al cruïlla de les Eres i desviar-nos a l'esquerra per pista de terra. Aquí comença la pujada del dia fins al Coll de Membrado, uns 500 metres de desnivell per una pista ampla de terra passant a tocar de les parets de les Roques de Benet.

Un cop al Coll de Membrado cal desviar-se per un sender passant pel Coll de Botana i fins al Coll del Llop. És un sender que inicialment puja lleugerament fins al segon coll i després és tot baixada. Són una mica més de 3km tècnics i on és possible que tinguem que fer algun peu als trams més complicats. Un cop arribem al Coll de Llop continuem baixant per pista fins al Mas de Quiquet, immortalitzat per Picasso en un quadre durant una de les seves estades a Horta.

Seguidament creuem per un pontet el riu Estrets novament i arribem al Mas de la Franqueta, aquest va ser dels últims masos del Port en estar habitats a finals del segle passat. Un cop el passem, agafem un bonic sender que recorre tota la vora del riu fins als impressionants Estrets d’Arnes on travessem el congost entre les Moles del Don i les de Biarnets. La proximitat de les seves grans parets verticals donen vertigen ja que sols ens separa el riu ple de gorgs i petits salts d’aigua fins el Toll Blau, l'únic gorg del recorregut on està permès el bany. Novament arribem a la pista que ens condueix fins al poble, ja sols en quedaran 4km per arribar a Arnes i finalitzar la ruta.

IBP: 64

• Photo of kim2014
    kim2014 Nov 17, 2023

Bona nit paulench! Una cosseta, difícil es pel desnivell o per la complicació de les senderes ?

Molts de pedals 💪

• Photo of paulench
    paulench Nov 18, 2023

Bon dia Kim2014, si vols calcular la dificultat en relació al desnivell, tens un pàgina que ho calcula i et dona un resultat en funció del teu nivell de forma, http://www.ibpindex.com/ en aquest cas surt un IBP: 65
    Jo intento valorar en funció de la seva dificultat tècnica. si estàs habituat a sortir en bici, la ruta es tota ciclable excepte alguns trams entre el Coll de Membrado i el Coll del Llop, aproximadament uns 3km on segons la teva traça et tocarà baixar de la bici més o menys vegades, encara que el paisatge ja paga la pena al meu parer. Que gaudeixis de la ruta

• Photo of kim2014
    kim2014 Nov 21, 2023

Bones paulench, no coneixia esta pagina i sembla interessant, moltes gràcies per la teva resposta. Salut i pedals

• Photo of paulench
    paulench Nov 21, 2023

A tu, espero et serveixi com a orientació