ANTALYA-BÜK ORMANLARI-SAKLIKENT YOLU

Photo ofANTALYA-BÜK ORMANLARI-SAKLIKENT YOLU Photo ofANTALYA-BÜK ORMANLARI-SAKLIKENT YOLU Photo ofANTALYA-BÜK ORMANLARI-SAKLIKENT YOLU

July 4, 2016

near Akkuyu, Antalya (Türkiye)

Yolum yine dağlara doğru.Termessos dönüşünü 1.5 Km geçtikten sonra orta demirler üzerinden bisikletimle atlayıp eski Korkuteli yoluna giriş yaptım.Nasıl sakin keyifli bi yoldur o öyle.Eski bir tarihi eseri ve kaplumbağayı geçtikten sonra,yani ayrımdan 8 Km, Bük Ormanı levhasına geldim rakım 700 mt.Sola giriş ve düz devam.Aman ne parkur,bayıldım bayıldım.470 metredeki dere yatağına kadar araziden sağlam bi iniş yaptım ve ormancıların lojmanının orada mola ve yemek işini hallettim.
Yine nefis bir toprak parkurdan tekrar dere yatağının karşısına geçerek 1.150 mt deki Saklıkent yol birleşimi için tırmanmaya başladım.4-5 km si dere kenarından giden bu yol kışın suyun olduğu zamanlarda sanırım Türkiye'nin en güzel manzaralı yeşillikli yolu olur,şahane bi rota bu.Dağ yolunu bitirip anayola çıktım ama çilem bitmemiş meğerse.Yol bakım çalışması için asfaltı kazıyıp ilerlemenin çok zor olduğu tozlu mucur dökmüşler yola.Öldüm bittim asfalt kısma ulaşana kadar.Neyse ki kazasız belasız turu tamamladım.
Not 1:Yol çalışması bitene kadar Saklıkent'e çıkmayı aklınızdan bile geçirmeyin.
Not 2:Bu rota tersinden de yapılabilir.

Yukarıdaki parkuru indir butonuna basarak akıllı telefonunuza indirebilir ve yön kaygısı olmadan kolay bir şekilde turunuzu yapabilirsiniz.