Ant-058 İmecik-Ovacık-Müren Yaylası

Photo ofAnt-058 İmecik-Ovacık-Müren Yaylası Photo ofAnt-058 İmecik-Ovacık-Müren Yaylası Photo ofAnt-058 İmecik-Ovacık-Müren Yaylası

Very difficult
June 2, 2014
May 2014

near İmecik, Antalya (Türkiye Cumhuriyeti)

Ad: imecik-ovacık

İrtifa kaybı: -1417 m

Yükselme süresi: 03:29

Alçalma süresi: 02:17

Beydağlarının yamaçlarında bulunan İmecik ve Ovacık Köyleri yaylarında bir parkur daha yapmak üzere sabah erken saatlerde yine düşüyoruz yollara. Turumuza İmecik Köyünden Ovacık Köyü yönüne hareket ederek başlıyoruz. İlkbaharın yeşillikleri ve toprak kokusu arasında tarlalar içerinde ilerliyoruz. Bir süre düz alanda ilerledikten sonra tırmanışa başlıyoruz. Ovacık köyünde nadiren insanlarla karşılaşıyoruz. Yolumuzu kesen ve bizimle koşuşturan hiç çocuk olmuyor. Sessiz sedasız köyün içinden süzülerek çıkıyoruz yaylalara doğru. Bir süre ilerledikten sonra karşımıza çıkan Kızlarsivrisi Dağının ihtişamlı manzarası ile Müren Yaylasına kadar tırmanıyoruz. Müren Yaylası, aslında Dokuzköy Yaylası olarak bilinen birkaç tane yaylalardan bir tanesi. 2100 metre rakımda bulunan Müren Yaylasında öğle yemeğimizi yedikten sonra Çakmak Yaylasına doğru inişe geçiyoruz. Henüz yaylalarda hiç kimseye rastlamıyoruz. Çakmak yaylasına indiğimizde bir kaç yayla halkı ve koyun sürüleri ile karşılaşıyoruz. Bir zamanlar suyun bulunduğu Pozan Gölü çukurunda hiç su göremiyoruz. Sorguladığımızda ise, göl suyunun çekilerek, alanın tarım için değerlendirildiğini öğreniyoruz. Ring yaparak planladığımız parkuru yine İmecik Köyüne ulaşarak tamamlıyoruz.

Ovacık Koyu

su

Tohum Dölü Yaylası

• cycleroute3 Jan 21, 2015

İlkbahar ve sonbaharda çok daha keyifli bir rotadır.

• Photo of cevatyigit
    cevatyigit Jan 21, 2015

Pozan gölünde artık su yok. Onun yerini tarım yapilan bir geniş bir çukur almış.