Anglès - Tavertet (circular 2 dies)

Photo ofAnglès - Tavertet (circular 2 dies) Photo ofAnglès - Tavertet (circular 2 dies) Photo ofAnglès - Tavertet (circular 2 dies)

one day 5 hours 38 minutes
February 24, 2022
February 2022

near Anglès, Catalunya (España)

Sortida de 2 dies per la zona del les Guilleries i Collsacabra, amb molt bona companyia.
D'Anglès, seguim la via verda cap a la Cellera de Ter, la Presa del Pasteral, i el curs del riu Ter fins la presa de Susqueda. Seguim per la ribera sud de l'embassament, amb vistes a l'altra costat de l'església romànica de Sant Martí de Querós (XI), fins arribar a la presa del pantà de Sau. Pedalem ja sota la pluja per sota els cingles de Tavertet, passant per Sant Joan de Fàbregues, cap a Rupit. Entrepà per dinar, més pluja, i a 1'5ºC arribem a Tavertet.
Ens allotgem a Can Jufrè. Un 10 en tots els aspectes. El poble, la casa, l'entorn, els espais, el foc a terra, el sopar i esmorzar boníssims, bona relació qualitat preu, lloc per guardar les bicicletes, i la gran atenció i amabilitat de la Lourdes que ens va tractar com a reis.
El següent dia desfem camí fins a Rupit, visitem l'espectacular Salt de Sallent, i rodem per dalt la serra de Collsacabra, fins a baixar per un corriol, en llocs impracticable, sota la cinglera del Far. Passem per Sant Martí Sacalm, i ja tot baixada de tornada a Anglès.

60km, 1317m de desnivell, 4 hores efectives, el primer dia d'Anglès a Tavertet. Amb pluja des de la presa de l'embassament de Susqueda fins a Tavertet.
42km, 750m de desnivell, 3 hores la segona jornada de tornada.

Amb ganes de tornar per la zona, i si pot ser sense pluja.