ANDORRA XTREM - ENGOLASTERS - SOLDEU - CANILLO - ENCAMP - ANYÓS

Photo ofANDORRA XTREM - ENGOLASTERS - SOLDEU - CANILLO - ENCAMP - ANYÓS Photo ofANDORRA XTREM - ENGOLASTERS - SOLDEU - CANILLO - ENCAMP - ANYÓS Photo ofANDORRA XTREM - ENGOLASTERS - SOLDEU - CANILLO - ENCAMP - ANYÓS

August 8, 2012

near les Escaldes, Parròquia d'Escaldes-Engordany (Andorra)

Dura i bonica ruta per Andorra amb unes vistes espectaculars. La ruta es pot dividir en 3 sectors si tenim en compte les pujades:

- Llac d'Engolasters: La pujada es fa per carretera fins arribar a l'aparcament. Arribat al llac passem a l'altre costat per seguir un camí planer d'uns 3 kilòmetres. Quan s'arriba al segon aparcament fem una petita pujada a la dreta per agafar seguidament el camí del Canal de Ransol a Engolasters a l'esquerra, un visible cartell ho indica. De camí, però, en té ben poc, haurem de baixar algunes vegades de la bici al tram inicial, superat això, anem fent el sender.

- Pistes de GrandValira: Finalitzat el sender que ens portarà a tocar de Canillo enfilem la carretera i després camí. Acabem pujant a les pistes per un dur corriol. Una vegada a dalt baixem per les pistes de descens, nosaltres vam baixar per la pista de l'Ós (aquest track no hi passa). Després agafem camí i poc després un altre sender que també ens obligarà a baixar de la bicicleta diverses vegades i caminar una mica. Arribarem a Canillo i d'aquí per carretera fins a Encamp.

- Collada de Beixalís: Pugem primer per carretera i per una mica de camí. Arribat al cim, just passat un abocador de terres, trenquem a l'esquerra per agafar un tècnic corriol que, seguint els punts grocs, ens deixarà a Anyós. D'aquí anem per carretera fins a Andorra la Vella - Escaldes.

El temps total va ser d'unes 6 hores. No surt al track perquè ens va fallar el GPS al gravar la ruta. Aquest és el track, fet manualment, que portàvem per no perdre'ns.

• Photo of jxupi
    jxupi Aug 16, 2014

encara que el track estigui fet a ma, es fiable per seguirlo i no perdre's?

• Photo of Toni Fitó Pi
    Toni Fitó Pi Aug 18, 2014

Nosaltres el portàvem i no ens vam perdre. Mira't una mica la ruta i la descripció i segur no tindràs problemes.