Anbouh Damash Deylaman Siyahkal رکابزنی مسیر انبوه داماش دیلمان لاهیجان

Photo ofAnbouh Damash Deylaman Siyahkal رکابزنی مسیر انبوه داماش دیلمان لاهیجان Photo ofAnbouh Damash Deylaman Siyahkal رکابزنی مسیر انبوه داماش دیلمان لاهیجان Photo ofAnbouh Damash Deylaman Siyahkal رکابزنی مسیر انبوه داماش دیلمان لاهیجان

April 6, 2019
May 2018

near Anbūh, Gīlān (Iran)

مسیر رکابزنی: انبوه، کلیشم، دریاچه خولشکوه، گرزنه چاک، داماش، چلوانسرا، سپستانک، دمبالده، ناش، اسطلخ کوه، آسیابر، قشلاق، باباولی، دیلمان، اسپیلی، گردنه لاریخانی، چشمه لاریخانی، آبشار لونک، سیاهکل ،لاهیجان
این مسیر ترکیبی از دو مسیری هست که سال ۹۵ و ۹۶ رکاب زدیم
مسیری که سال ۹۵رکاب زدیم از جیرنده، داماش تا سیاهکل بود
و مسیری که سال ۹۶ رکاب زدیم از انبوه
تا رستم آباد بود.
روز اول: 12 اردیبهشت 1397
مسیر طی شده با وانت: قزوین - بلوار نوروزیان (دانشگاه بین الملل) - اسماعیل آباد - نیاق - الولک - گردنه کماسار - دستجرد - طیاندشت - پل انبوه - انبوه
مسافت طی شده : ۷۵ کیلومتر
مسیر از قزوین تا انبوه آسفالت می باشد بغیر از چند کیلومتر قبل از گردنه کماسار که آسفالت بعلت عبور و مرور ماشین های معدن خراب شده و دست انداز زیادی دارد
شروع رکابزنی ساعت 9 صبح از روستای انبوه به سمت
روستای کلیشم . مسیر از انبوه تا کلیشم اکثرا سربالایی می باشد و حدود 500 متر ارتفاع می گیریم
پس از کمی استراحت در روستای کلیشم به سمت
دریاچه خوشلکوه حرکت می کنیم. 3 کیلومتر سربالایی رکاب میزنیم تا به مرتفع ترین نقطه برنامه با ارتفاع 2155 میرسیم و سپس به سمت دریاچه سرازیر میشویم. در کنار دریاچه کمی استراحت میکنیم و از مناظر زیبا لذت می بریم. بعد از دریاچه خلشکوه به یک دو راهی برمی خوریم مسیر سمت راست یک راه نزدیک برای رسیدن به دیلمان میباشد که با عبور از روستاهای علی وا، تاریک ده، گسیل، عین شیخ یا ملومه به شهر دیلمان میرسد. ولی ما برای رفتن به دیلمان مسیر سمت چپ که یک مسیر طولانی تر است و از روستای داماش عبور میکند را انتخاب می کنیم. طبیعت این مسیر در این فصل فوق العاده زیبا است . مسیر پر از گل های زیبا و رنگارنگ است. از دریاچه خولشکوه جاده خاکی و اکثرا سرپایینی را به سمت روستای گرزنه چاک ادامه می دهیم. مثل سال گذشته بعد از گرزنه چاک یک مسیر متروک و بکر را به سمت داماش انتخاب می کنیم .
در نزدیکی های داماش هستیم که کم کم بارش باران شروع می شود سریعا خودمان را به روستا می رسانیم و برای شب از محلی ها یک اتاق اجاره می کنیم. باران قطع می شود ولی با فرا رسیدن شب هوا خیلی سرد می شود و همچنین مه روستا را در
برمی گیرد
روز دوم : 13 اردیبهشت 1397
ساعت 9 صبح در هوای صاف و آفتابی رکابزنی را در جاده خاکی و سرپایینی به سمت روستای چلوانسرا آغاز می کنیم. مسیری که روز اول برنامه رکاب زدیم مشابه مسیر سال 96 (از انبوه تا داماش) بود. ادامه مسیر به سمت دیلمان مشابه
مسیری است که سال 95 رکاب زدیم. از چلوانسرا تا بعد از روستای اسطلخ کوه مسیر به شکل سربالایی است از 1450متر باید تا 1850 متر ارتفاع بگیریم در این مسیر زیبا از روستاهای سپستانک، دمبالده، ناش و اصطلخ کوه عبور میکنیم. بعد اصطلخ کوه در مسیر سرپایینی از روستاهای آسیابر، قشلاق، و لور عبور میکنیم تا به روستای باباولی برسیم. مجددا از روستای باباولی (ارتفاع 1350 متر) باید برای رکابزنی آخرین گردنه مسیر یعنی گردنه لارخانی (1760 متر) حدود 400 متر ارتفاع بگیریم. در مسیر سربالایی رکاب میزنیم تا به شهر دیلمان می رسیم در این شهر کمی استراحت می کنیم و با عبور از شهر اسپیلی به گردنه سر سبزلاریخانی میرسیم . بعد از گردنه چهره طبیعت عوض می شود و مسیر جنگلی زیبا و سرپایینی به سمت سیاهکل آغاز می شود. در مسیر جنگل دیلمان از آبشار لونک هم بازدید می کنیم. مسیر را به سمت شهر سیاهکل و سپس لاهیجان ادامه میدهیم و از لاهیجان با اتوبوس به قزوین برمی گردیم

2 Rahi Laye

دو راهی روستای لایه و کلیشم

Abshar Lonak

آبشار لونک Lonak Waterfall

Anbouh

روستای انبوه

روستای آسیابر

Damash

روستای داماش دارای چشمه آب معدنی و محل رویش گل سوسن چلچراغ ... زمان باز شدن گل سوسن چلچراغ اواسط خرداد تا اوایل تیرماه میباشد