amma La Bisbal de Falset Descoberta Entorn gen17

Photo ofamma La Bisbal de Falset Descoberta Entorn gen17 Photo ofamma La Bisbal de Falset Descoberta Entorn gen17 Photo ofamma La Bisbal de Falset Descoberta Entorn gen17

January 4, 2017
January 2017

near la Bisbal de Falset, Catalunya (España)

Avui ha estat una d'aquelles sortides rodones. La boira ho cobria tot deixant un paisatrge a mitja llum i cubrint de gebra les parts més obagues. 1ºC suportable x l'absència de vent.
Feia temps q volia tonar a un dels punts més amagadets de la contrada i fer el senderó en sentit invers al q vaig fer en el seu dia.
La ruta surt pel coll de Manxa (camí q puja un cop atravessat el pont) fins al dipòsit d'aigua damunt de la primer collada, agafem corriol a la dreta q ens porta al damunt de Cabacés pel serrall, seguim fins g abandonem el sender q baixa cap al poble i girem cap a la dreta bruscament en una cruïlla de senders.
El corriol de baixada està abandonat xò és pot fer força bé. Agafem camí ample i el deixem girant a la dreta per un sender de pujada on haurem de ficar elpeu a terra.

Fem el track en la direcció q el fem tenim q ficar el peu a terra en un d'aquest dos corriols q comento. La ruta no és aducuada pels beteteros pisteros.

Arribem a l'antena telefònica i atravessem el cim per corriol, repetim un petit tram per buscar el camí q ens portarà a l'aljub del Bisilio (amb 'i') recentment obert.Molt ben conservat. Tornem enrrera i anem a buscar la cova de l'Esquirol on hi ha una altre 'aljub' sota la roca molt més modern. Cova on en la guerra civil s'hi refugiaren diferents famílies del poble.
Tornem enrrera per anar a buscar el punt d'aigua d LBDF, on tenim una font i bancs per fer un mos.
Retornem al camí principal i arribem per sender de La Carrerada.

En definitiva una ruta plena de paisatges, de camins, de corriols principlament on hi ha fotes pujades, descensos ràpidissims, corriols tècnics, llocs amb encant,etc. etc.

No mireu massa la durada de la sortida xq he parat a fer 1.000 fotos, el dia ho demanava. Un ruta casi perfecta!!!!