Aliağa - Foça - İzmir turu

April 12, 2013

near Aliağa, İzmir (Türkiye Cumhuriyeti)

İzban ile son istasyon Aliağaya gidip buradan yola çıktım. Ben turu aliağadan başlatmak istediğimden buraya kadar geldim. Yeni foçaya gitmek için bir önceki istasyon Biçerova daha uygun aslında. İki istasyon arasında sekiz kilometre kar etmiş olursunuz. Ana yoldan Yenifoça yoluna girdiğimizde önümde 14 km.'lik yol vardı. Bu yolun ilk 4-5 kilometresi ağır yük taşıyan kamyonların tozları arasında geçiyor. Yol mıcırlı asfalt olduğunda bilekleri çok yoruyor. sürekli deniz seviyesinden maksimum 100 metreye çıkıp inen rampalar mevcut. Her iki foça'da da taş evler muhteşem. Yeni foçadan eski foçaya 22 km yol var. yol üzerinde çok güzel manzarı irili ufaklı koylar var. Buraya kadar geliip balık yemeden gitmek olmaz. Foça'dan çıkınca yine bir tırmanış var. Bu tırmanışı aşınca Bağarası'na kadar rampa aşağı sürüyorum. Bağ arasından Gerenköy - Maltepe - Seyrek köy yollarından sakin sakin ve dümdüz Gediz deltasında sürüyorum. Seyrek yl ayrımından İzmir-Çanakkale yoluna çıkıp Karşıyaka İskeleye varıp vapurla Alsancak'a geçiyorum. Güzel bir havada harika bir tur oldu.