Alforja - Cami dels Masos - senderas del barret i riu Arboli

Photo ofAlforja - Cami dels Masos - senderas del barret i riu Arboli Photo ofAlforja - Cami dels Masos - senderas del barret i riu Arboli

June 20, 2022
June 2022

near Alforja, Catalunya (España)

Ruta pels voltants d´Arbolí, Castillejos i la Mussara.
Sortida d´Alforja pe encarar la primera pujada cap el coll, per fer la primera sendera de baixada pel bosc de vinyes seguint el GR. Giro a la dreta i direcció a la pujada de les Solanes carretera direcció a l'Arbolí, ara toca tornar a pujar per la pista de mas de salin, per agafar la sendera tècnica de baixada soc a l´entrada del poble. Punt d'aigua a les fonts. Agafo una estona la carretera i gir a l'esquerra per agafar la pista que puja al coll de Vintibriga, enllaçant amb el cami del masos. Fins trobar la sendera de pujada cap al cami de la mussara. Es una sendera poc ciclable, amb algun tram de pedalar tècnic i la resta a peu....Però val la pena. Ara toca pedalar per senderas al voltant del refugi fins la carretera, vaig fins el creuament dels motllats i amunt. Pista fins l'entrada a la sendera que porta al bosc del barret, amb flow al principi i es complica tècnicament a mesura que baixem.
Sortida a la pista i amunt cap el parking del avencs, baixada per la rassa del descarregadors i amunt per le pinedes fins el Castillejos. Ara toca probar la sendera cap el bosc de l'arrel, feia uns 3 anys que hi vaig passar, així que segona vegada... llevat un parell de punts "complicats" es pot baixar, tècnica i pedres a partir de la meitat. Pista avall fins el poble, carrego aigua de nou i hem deixo portar pel cami vell del carrasclet.

• Photo of J. Miguel Mezquita
    J. Miguel Mezquita Jun 22, 2022

Hola!
    Cuando describes el sendero de subida a la Musara como técnico y poco ciclable hablas de empujar un poco o bastante? Es que yo llevo eléctrica y mi espalda no aguanta mucho. Hay que portear?
    En fin, dame detalles de esa parte si no te importa. Gracias y un saludo!!

• Photo of Toneflinski
    Toneflinski Jun 22, 2022

Hola Miguel, complicado darte una respuesta clara..ya que para mi no es un "engorro" andar con rigida cuesta arriba. Llegar a portear no, pero algún tramo entiendo que con lo que pesa una eléctrica puede ser una putada.
    Depende mucho de tu nivel y condición física.. entiéndeme!!!

• Photo of Toneflinski
    Toneflinski Jun 22, 2022

Puedo aconsejarte que lo pruebes y si se complica para tí... siempre puedes girar y volver por la pista por donde has venido, a unos tres km. Tienes una pista que sube y te deja delante de los Castillejos, de ahí puedes hacer carretera hasta enlazar con el track.

Cualquier duda, no te cortes en preguntar...si la haces ya me dirás.
    Gracias por comentar 😃 !!!