Alcanyis-Antiga estació Pinell de Brai (V.V. Val de Zafan)

Photo ofAlcanyis-Antiga estació Pinell de Brai (V.V. Val de Zafan) Photo ofAlcanyis-Antiga estació Pinell de Brai (V.V. Val de Zafan) Photo ofAlcanyis-Antiga estació Pinell de Brai (V.V. Val de Zafan)

June 11, 2022
May 2022

near Alcañiz, Aragón (España)

Aquesta ruta és la tornada de la ruta de Wikiloc https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/estacio-de-pinell-de-brai-alcanyis-104442835 feta el dia abans.
Estem al càmping La Estanca al costat del llac del mateix nom, a tocar d'Alcanyís. Aquesta nit a caigut algun ruixat i ara estem fent temps a veure si deixa de plovinejar. Finalment, cap a les nou del matí decidim sortir direcció Alcanyís per desfer el camí fet ahir. Sembla que on ha plogut més ha estat a Alcanyís, ja que en arribar a Valdealgorfa el terra es força eixut. Fem un vol pel poble i unes fotos i anem tirant. Preguntem a un vilatà com està el "Túnel del Equinocio", dit així per la seva disposició Est-Oest, pel fet que havíem llegit que estava tancat, i ens diu que la porta esta oberta i que si passes és sota la teva responsabilitat. Decidim passar-hi per variar el camí d'anada, a terra es veuen roderes del mateix dia, el túnel fa quasi tres quilòmetres de llarg i al cap d'avall es veu un petit puntet que és la sortida, quan estàs al mig i apagues els llums i no dius res és una sensació molt tranquil·la, fins i tot inquietant, tot i que segur que hi ha gent que no s'hi deu sentir còmode. Anem fent camí, ara hi ha més baixada que pujada. Arribem a Horta de Sant Joan per la carretera T-334 que s'agafa des de la mateixa via verda. Dinem a la Fonda Miralles, tenen un lloc tancat amb clau per deixar les bicicletes. Per tornar a la via verda decidim fer-ho per un camí que passa pel Convent de Sant Salvador, val la pena. Si des del mirador d'Horta és impressionant quan estàs allà encara mes. Per agafar de nou la via verda, has de continuar pel camí que ve del poble i quan trobis el pont sobre la via (que no es pot baixar directe) cal recular fins a trobar l'antiga estació de tren. El camí es fa de pressa i anem deixant enrere les estacions que vàrem fer ahir. Abans d'arribar a l'estació de Pinell de Brai trobem una excursió en bicicleta d'una escola que té com a destí la mateixa estació on els espera un autocar. Espero que gaudiu de l'experiència. Bona pedalada.