Albanyà-Puig de Bassegoda

June 28, 2010
June 2010

•   4.3 3 Reviews

near Albanyà, Catalunya (España)

Sortim d'Albanyà i anem direcció el càmping Bassegoda Park, passem de llarg i arribarem a una bifurcació, a la dreta anem cap al riu Muga, direcció l'hostal la Muga, per aquí tornarem. Nosaltres anirem cap a l'esquerra, tot és pujada, però progressiu i per llàstima pavimentat, més del que cal (algun interès d'algun polític o familiar?). Arribarem al waypoint camí 1, aquest punt connecta amb el waypoint camí 2, si volem fer alguna variació de la ruta.
Seguirem fins arribar al trencant que puja cap a Can Nou, a partir d'aquí tot és pista forestal, val la pena visitar l'ermita de Sant Martí de Corsavell.
Arribarem al trencant de Coll de Riu que queda a l'esquerra, però seguirem per la dreta direcció Coll de Bassegoda. Nosaltres no vàrem pujar a Puig de Bassegoda en aquesta ocasió, però està bastant a prop, es pot pujar en bici un tros més, un petit tros a peu, carregant la bici o no! i la grimpada final, val la pena pujar-hi per les vistes que hi ha.
Per baixar podem tornar per on hem vingut, però anirem per l'altre costat, és una zona molt maca, els primers quilòmetres de baixada haurem d'anar en compte, hi ha molta pedra solta. Seguirem perdent desnivell, passant pel costat del camí que ens duria a Sant Joan de Bossols, que ens queda a la nostra dreta, des d'aquest punt fins a Bossols a peu, tenim una hora més o menys. Això pot ser tranquil·lament una ruta per un altre dia en què volguem conèixer més aquesta zona. Passarem de llarg la cadena que ens duria cap a Can Coll, i deixarem a la nostra esquerra el trencant que ens duria cap a Sant Bartomeu de Pincaró. Passarem pel costat del riu Muga en el tram final, actualment hi ha una “porta” abans d'arribar on hi ha les gorgues, normalment està oberta, si està tancada es pot passar igualment. I així podrem fer una banyota a les gorgues. Si us plau, deixem-ho tot com ens ho hem trobat, o millor encara. Ho dic perquè hi ha molt de porc.

Ruta amb un fort desnivell però poc quilometratge.

A Can Nou tenen menjar i beure.
Al càmping tenen supermercat i restaurant.
A Albanyà hi ha Cal Music, ben aprop de la plaça del poble, botiga de queviures, té una mica de tot.

Però durant la ruta no hi ha punts d'aigua, i menys a l'estiu, cal anar-hi ben provistos.
I a gaudir!

Camí 2 (conecta al 1)

26-JUN-10 15:58:41

Camping Bassegoda Park

Can Nou ( Cervei de bar )

Construcción

Sant Martí de Corsavell

• Photo of Snipes
    Snipes May 4, 2015

La pista pavimentada son 7-8 Km's, ayudan a subir pero restan encanto, los 3 últimos kilómetros de subidas tienen buenas rampas. La bajada es toda por pista ancha con tierra suelta pero nada endurera o corriolera, en general una ruta con paisaje y muy ciclable.

• Photo of quisso6
    quisso6 Aug 11, 2020

Està mot bé per conèixer l’entorn. La dificultat es física al darrer tram de pujada i una mica tècnica perquè hi ha pedra solta, una vegada feta la part encimentada. De baixada va per pista molt ample (cap corriol ni trialera) amb poc al·licient tècnic. Tot i això la he gaudit. Moltes gràcies :-)

• Fran_Tiri Aug 10, 2022

Ruta per coneixer el entorno. Yo vaig fer la pujada fins al pic de Bassegoda. Al pujar el últim tran, s'ha de fer a peu. Bona ruta en general.