Akdağ Milli Parkı ( Kocayayla) - Çivril

Photo ofAkdağ Milli Parkı ( Kocayayla) - Çivril Photo ofAkdağ Milli Parkı ( Kocayayla) - Çivril Photo ofAkdağ Milli Parkı ( Kocayayla) - Çivril

July 29, 2021

near Değirmendere, Afyonkarahisar (Türkiye)

Gidişim Çivril'den Sorkun ve Akdağ tabiat parkına (Kocayayla) 58 kilometreydi. Rakım 1500 civarı. Dönüşü farklı planladım. Kocayayla' dan dağ yolu ile Çivril 35 km. Kocayayla'dan yaklaşık 5 km 250 metre kadar toprak dağ yolundan çıkış var. Orman gözetleme kulesine kadar. O yolun en yüksek noktası 1800 rakımlarda. Oradan yaklaşık 20 km Işıklı'ya kadar 1000 metre sürekli iniş var. Frenlerinize güvenmeniz gerekir. Disk frenler çok ısınıyor o yüzden sık sık soğumasını beklemek gerekir. Yoksa balatalar şişiyor ve çabuk aşınıp yolda bırakabilir veya tutmayabilir. Yol tek şerit toprak orman yolu. Yoldaki taşlar çakıllar sivri olabiliyor o yüzden önerim yedek katlanabilir dış lastiğiniz olması. Dış lastik yarılabilir. Bende böyle bir sorun olmadı ama çok dikkat ettim. Işıklıdan sonra Çivril e kadar 10 km eğimsiz. Toplamda 35 km. Dönüş kolay oluyor inişten dolayı. 3 ila 4 saat arası rotayı tamamlarsınız. Ben sabah 6:30 da çıktım saat 10:00 da Çivril'deydim. Yolda birçok noktada su var. Su sorunu yaşamazsınız. Güzel ve kolay bir rota. Doğa harikası konyon, dere yatağı ve orman içinden yol alıyorsunuz iyi eğlenceler. Umarım yazımın yararı olur. Ha dilerseniz daha fazla bilgi veririm. Bi teşekkür yeter...