Aiguille Rouge - Grand Col - Vallandry

Photo ofAiguille Rouge - Grand Col - Vallandry Photo ofAiguille Rouge - Grand Col - Vallandry Photo ofAiguille Rouge - Grand Col - Vallandry

Very difficult
September 25, 2017
August 2017

near Bourg-Saint-Maurice, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Particularment fou la ruta "reina" de la romeria alpina 2017 de bttmania.org

Sortim de Bourg Saint Maurice i ens ajudem dels remuntadors del bikepark de les Arcs per guanyar cota i aprofitem per marcar-nos descensos molt divertits com: Legend i Yellowstone. A cota 2700 deixem les bicis lligades i pugem a l'Aiguille Rouge de 3.226m, cota màxima de l'àrea esquiable de Les Arcs, per gaudir d'una privilegiada vista panoràmica dels Alps occidentals incloent el Mont Blanc i una bona colla de cims > 3.500m com el Mont Turia i el Mont Pourri que els tenim a tocar.

Baixem amb l'ou per recuperar les bicis i baixem a cota 2.500 per remuntar, ara si amb la bici, el mític Grand Col de 2.935m. Pot semblar poc desnivell però allò puja dret com una mala cosa i en la part final ens trobem amb una senyora tartera que ens va posar a prova el equilibri damunt els rocs. Són uns pocs metres de porteig i realment val la pena l'esforç ja que el Grand Col ofereix una espectacle visual extraordinari a tocar de la seva glacera i a relativa poca distància del Mont Turia de 3.650m. Més enrere tenim el cim més alt de la zona: el Mont Pourri amb els seus 3.779m. També destaca a l'altre vessant el P.N. Villaroger (zona d'especial protecció) amb llacs d'origen glacial. Hi han dues cabanes a mode de refugi. El posterior descens és per pedra esmicolada i una mena de sorra que sembla més que estiguem fent la Titan Desert que no pas estar a quasi 3.000m al bellmig dels Alps francesos. Es deixa fer amb molta precaució com veureu en el vídeo.

Continuem el rutot remuntant fins al Lac des Moutons amb un petit porteig i ja enfilem cap avall per corriol trialer també amb molta pedra. Vallandry ens espera oferint-nos uns senders tècnics i aeris preciosos amb alguns petits trams a peu. El paisatge un 10 amb glaceres com la de Platières o gaudint una bona colla de minuts amb la Grande Motte (3.653m) davant dels nassos. En definitiva: rutot imprescindible si esteu prop de Les Arcs. Tècnicament indico "molt difícil" pel trams de porteig i pel corriol de Vallandry que resulta molt exposat amb corbes tancades en alguns trams concrets.

ALPS 5/6 - Aiguille Rouge - Grand Col - Vallandry MTB 2017 from bttmania.org on Vimeo.