AIGUAMOLLS DE L'EMPORDÀ: DEL CORTALET A L'ESTANY EUROPA (EMPORDÀ)

Photo ofAIGUAMOLLS DE L'EMPORDÀ: DEL CORTALET A L'ESTANY EUROPA (EMPORDÀ) Photo ofAIGUAMOLLS DE L'EMPORDÀ: DEL CORTALET A L'ESTANY EUROPA (EMPORDÀ) Photo ofAIGUAMOLLS DE L'EMPORDÀ: DEL CORTALET A L'ESTANY EUROPA (EMPORDÀ)

January 17, 2014
January 2014

near Empuriabrava, Catalunya (España)

Passejada totalment plana ideal per conèixer els Aiguamolls de l'Empordà, i familiaritzar-se amb algunes espècies d'ocells si hi anem en època de migració que és quan més n'hi ha.

La passejada comença al Cortalet, on hi ha el punt d'informació dels Aiguamolls, i que s'hi arriba des de la carretera de Castelló d'Empúries a Sant Pere Pescador. Des d'aquí l'itinerari està perfectament marcat i ens portarà a l'Estany Europa, a l'entrada d'Empuriabrava. Nosaltres vam fer una variant i ens vam desviar per intentar arribar a la platja, però ens va faltar fer 500 m impossibles perquè el camí estava totalment inundat. Cal tenir en compte que aquest tram està tancat a la primavera per protegir la nidificació dels ocells.

L'itinerari es pot fer a peu o en bicicleta. Les dades de temps corresponen al trajecte fet a peu. Els nens són els que el van fer amb bicicleta. Just passat el pont sobre la Muga (que és digne de veure), a l'entrada d'Empuriabrava hi ha un espai amb taules i jocs ideal per fer un picnic.

El temps i la distància corresponen només a l'anada. Cal gairebé multiplicar-ho per dos per tenir anada i tornada. Molt recomanable per fer a l'hivern o en dies poc calorosos, penseu que no hi ha ni una ombra!

Inici del recorregut des del Cortalet

PictographPhoto Altitude 10 ft

Primer tram del recorregut

Ramat de xais pasturant pels aiguamolls

Tram direcció a la platja

PictographPhoto Altitude 10 ft

Cigonyes a l'estany Europa

Travessant el pont sobre La Muga

• Photo of sergi4199
    sergi4199 Jul 6, 2020

Hem intentat fer la ruta però no hem pogut ja que està restringit el pas per tots els camins de la zona amb bicicleta. Una llàstima 😥

• Photo of polijana
    polijana Jul 6, 2020

Ostres, deu ser alguna restricció relacionada amb el parc... va bé saber-ho. Gràcies!