Photo ofAiguafreda-Plà de la Calma-Collformic-Plà de la Calma-Parc Etnològic del Tagamanent-GR5-Aiguafreda Photo ofAiguafreda-Plà de la Calma-Collformic-Plà de la Calma-Parc Etnològic del Tagamanent-GR5-Aiguafreda Photo ofAiguafreda-Plà de la Calma-Collformic-Plà de la Calma-Parc Etnològic del Tagamanent-GR5-Aiguafreda

February 12, 2019
February 2019

near l'Abella, Catalunya (España)

Sortim d'Aiguafreda i tenim 3 km per escalfar cames abans no comença la pujada per pista cap el Mas el Clot. Pugem durant 8 km, es fa llarg, però l'ascensió és progressiva i sense dificultats tècniques. Arribem al Clot, amb magnífiques vistes i passem per redera l'ermita de La Mora. Aquí el desnivell es suavitza fins el Plà de la Calma.
Arribem al Plà, magnífic, i baixem cap a Collformic, a fer una beguda al restaurant. Tornem al Plà i l'atravessem, lleu ascens fins trobar per fi la baixada per pista cap al Parc Etnològic de Tagamanent. Magnífiques vistes des de Cal Bellver, a on també hi ha una bar-restaurant, amb un gran mirador.
Del Collet de Sant Martí, que puja cap a l'ermita de Tagamanent, ens desviem a la dereta per agafart el GR5. Corriol molt tècnic que ens fa patir i baixar de la bici en alguns trams. Un cop es fa més amable, ens trobem tot de troncs talats atravesats al camí que ens obliquen a carregar la bici a coll una bona estona i anar saltant per sobre.
Una aventureta!
La califico com a difícil per la baixada pel GR.
Entorn extraordinari, val la pena l'esforç!

Ca l'Agustí. Parc Etnològic del Tagamanent

Foto9

Masia El Clot

Pas tallat

Pista per la que hem pujat