Photo ofΆγιος Δημήτριος: Κυκλική διάσχιση Βουλγάρας με επίσκεψη στο Μυκηναϊκό νεκροταφείο στη θέση Σπάθες Photo ofΆγιος Δημήτριος: Κυκλική διάσχιση Βουλγάρας με επίσκεψη στο Μυκηναϊκό νεκροταφείο στη θέση Σπάθες Photo ofΆγιος Δημήτριος: Κυκλική διάσχιση Βουλγάρας με επίσκεψη στο Μυκηναϊκό νεκροταφείο στη θέση Σπάθες

August 29, 2021
August 2021

near Ágios Dimítrios, Central Macedonia (Greece)

Χορταστική κυκλική διάσχιση με ποδήλατο του ορεινού όγκου της Βουλγάρας, που παρεμβάλλεται ανάμεσα σε Όλυμπο και Τίταρο και υψώνεται πάνω από τον Άγιο Δημήτριο Πιερίας. Η διαδρομή κινείται χωρίς μεγάλες υψομετρικές διαφορές μέσα σε ένα από τα πιο όμορφα μεικτά δάση της χώρας μας. Άπειρες εναλλαγές ανάμεσα σε πεύκα, έλατα, οξιές, βελανιδιές, καστανιές, γαύρους και αγριόλευκες συνθέτουν ένα ονειρικό περιβάλλον για ποδηλασία ή πεζοπορία. Διάφορα ξέφωτα χαρίζουν εντυπωσιακά πανοράματα προς την κοιλάδα του Αγ.Δημητρίου, την κοιλάδα της Πέτρας-Κοκκινοπηλού, τον κάμπο της Κατερίνης και τη θάλασσα και πάνω από όλα αυτά δεσπόζουν οι βόρειες άγριες πλευρές των κορυφών του Ολύμπου με τα σύννεφα να κοχλάζουν συχνά μέσα στα Μεγάλα Καζάνια. Κερασάκι στην τούρτα ο αρχαιολογικός χώρος στη θέση Σπάθες, όπου βρέθηκε μυκηναϊκό νεκροταφείο ηλικίας 3000+ χρόνων.
Η διαδρομή μπορεί να γίνει μικρότερη αλλά και πεζοπορική διότι υπάρχουν 2 δρόμοι που συνδέουν τον κύκλο που κάναμε σε 4 σημεία. Η κορυφή της Βουλγάρας (1683μ.) πεζοπορικά είναι πολύ κοντά από τα σημεία που περάσαμε. Οι δασικοί δρόμοι που κινηθήκαμε είχαν ικανοποιητική βατότητα (ποδήλατο trekking χωρίς ανάρτηση).
Πεζοπορικά μπορεί να γίνει ολόκληρο σε ένα 2ήμερο με κατασκήνωση στο 23ο χιλιόμετρο και την άλλη μέρα ανάβαση στην κορυφή Βουλγάρα και κατάβαση. Περίπου 17χλμ η δεύτερη μέρα.

Το σκέλος που δεν ακολουθήσαμε ανεβάζει κοφτά σε πιο ψηλό σημείο της διαδρομής μας

Το σκέλος που δεν ακολουθήσαμε κατεβάζει σε χαμηλότερους δασικούς δρόμους που κινούνται παράλληλα προς Αγ.Δημήτριο, και βγάζει και στην Ε.Ο. Κατερίνης - Ελασσόνας

Το σκέλος που δεν ακολουθήσαμε κατεβάζει προς Παλιάμπελα

Το σκέλος που δεν ακολουθήσαμε κατεβάζει στο χωματόδρομο που συνδέει την Πέτρα με τον Κοκκινοπηλό

Ιδανικό μέρος για κατασκήνωση

Το σκέλος που δεν ακολουθήσαμε κατεβάζει κοφτά σε πιο χαμηλό σημείο της διαδρομής μας

Εδώ έρχεται ο δασικός δρόμος από το Παλιοντέρβενο (αυχένας στα όρια Ν.Πιερίας-Ν.Λαρίσης, όπου η ΕΟ συναντά τη στροφή για Λιβάδι) και περνάει από εγκαταλειμμένο ορειβατικό καταφύγιο και τη θέση Σπάθες με το μυκηναϊκό νεκροταφείο.

• Photo of nhstamos
    nhstamos Aug 30, 2021

πολύ ωραία διαδρομή!!! Μπράβο!!!!