آبشار باران کوه Baran kuh Waterfall

Photo ofآبشار باران کوه Baran kuh Waterfall Photo ofآبشار باران کوه Baran kuh Waterfall Photo ofآبشار باران کوه Baran kuh Waterfall

May 16, 2022
May 2022

near Yālū, Golestan (Iran)

رکابزنی آبشار بارانکوه
1401/02/26 Mon

آبشار باران کوه گرگان از جاذبه‌های گردشگری گرگان و استان گلستان است که با دیدن آن شگفت‌زده می‌شوید. آبشاری که از جوشش چشمه‌های متعدد در بالای کوه ایجاد شده است و با پرتاب آب از بالای کوه به پایین، ریز باران‌هایی را شکل می‌دهد که هوای منطقه را خاص و دلپذیر کرده است. در اطراف آبشار، از کوه سرد و سنگی خبری نیست و صخره‌ها پر از خزه هستند و انگار کوهی سبز پیش رویتان قرار گرفته است. این تلألؤ زیبایی آب و صخره شما را حیرت‌زده می‌کند. آبشار باران کوه نام خود را از همین باران و ریزش قطرات گرفته است. این آبشار در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی گرگان در منطقه جنگل های شصت کلا واقع شده است.
زیبایی‌های اطراف آبشار و آب و هوای خنک آن در فصل تابستان باعث شده تا افراد زیادی از سراسر کشور برای تماشای باران کوه به گرگان سفر کنند. البته در فصل زمستان هم ریزش قطرات که به علت سردی هوا یخ می‌زنند، جلوه‌ای روایی به آبشار می‌دهد. پس همان‌طور که می‌بینید این آبشار برای یک فصل نیست و برخی افراد در زمستان لباس گرم می‌پوشند و راهی پارک جنگلی که آبشار خزه‌ای در آن واقع شده است، می‌شوند تا جلوه دیگری از طبیعت را به تماشا بنشینند.
مسیر دسترسی به این آبشار نرسیده به روستای یالو شصت کلا گرگان ۳۰ دقیقه با ماشین در جاده شوسه تا درک و از آن به بعد تقریبا ۲ ساعت پیمایش تا آبشار.

PictographPanorama Altitude 758 ft

محل تقسیم آب تقریبا چهار کیلومتر - و نیم ساعت از رودخانه تا اینجا

عبور از رودخانه

دوراهی به سمت چپ

سمت راست میره به سمت آبشار بهشت باران(بارانک)

چشمه درک

نزدیک دو کیلومتر از درک تا اینجا و یک ربع زمان

چشمه سه گوشه

چشمه با آبی گوارا در میانه راه آبشار. تقریبا دو کیلومتر از چشمه درک تا اینجا و نیم ساعت پیمایش

عبور از رودخانه

از اینجا به بعد مسیر طی شده تا آبشار در جوار رودخانه میباشد.

آبشار باران کوه

یک و نیم کیلومتر از چشمه سه گوشه تا آبشار و تقریبا بیست دقیقه زمان. مسیر برگشت با دوچرخه از آبشار تا انتهای جاده شوسه(شروع مسیر) که قسمت مهیج برنامه هم هست، یک ساعت زمان میبره.