ABSHAR Varchor (Dumanchal) آبشار (دومانچال) ورچر

Photo ofABSHAR Varchor (Dumanchal) آبشار (دومانچال) ورچر Photo ofABSHAR Varchor (Dumanchal) آبشار (دومانچال) ورچر Photo ofABSHAR Varchor (Dumanchal) آبشار (دومانچال) ورچر

May 3, 2015
May 2015

near Shahrak-e Haft Sangān, Qazvīn (Iran)

آبشار ورچر در منطقه دومانچال در نزدیکی روستای
رزجرد واقع شده
پنج شنبه ساعت 6:30 صبح وارد جاده الموت شدیم تا خودمون رو به روستای رزجرد که ابتدای مسیر خاکی بود برسانیم. پس از طی 20 کیلومتر و عبور از روستاهای کورانه، شینقر، میانبر، رشتقون و رزجرد به ابتدای مسیر خاکی در روبروی روستای رزجرد رسیدیم.بعد از 2 کیلومتر دوچرخه سواری در مسیر خاکی به امامزاده ابراهیم در بالای یک تپه رسیدیم. مناظر اطراف امامزاده در این موقع از سال (اردیبهشت) واقعا چشم نواز و زیبا است . بعد از 1 ساعت توقف برای صبحانه به سمت آبشار ورچر (دومانچال) به راه افتادیم.چند کیلومتر بعد از امامزاده مسیر از ماشین رو به مالرو تغییر پیدا کرد و بکرتر شد. پس از 10 کیلومتر دوچرخه سواری در مسیر خاکی بالاخره به نزدیکی آبشار ورچر رسیدیم.از اینجا به بعد دیگه نمیشد با دوچرخه جلو رفت. یا باید دوچرخه ها رو کول میکردیم و با خودمون میبردیم زیر آبشار یا اینکه دوچرخه ها رو رها میکردیم. با توجه به خلوتی منطقه و دور بودن این مکان از جاده های اصلی دوچرخه ها رو کنار هم رها کردیم و بعد عبور از مسیر صخره ای به آبشار زیبای ورچر رسیدیم. این آبشار بیش از 30 متر ارتفاع داره. بیشترین دبی آبشار مربوط به اوایل سال است و اردیبهشت بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. البته امسال (اردیبهشت ۹۲) با توجه به کاهش بارندگی آبشار مقداری کم اب شده.
پس از لذت بردن از آبشار به دره ی پایین آبشار رفتیم که به علت وجود درخت های زیاد، سر سبزه و منظره فوق العاده ای داره. وقتی در وسط دره قدم میزدیم احساس میکردیم انگار داریم تو جنگل قدم میزنیم. در پایین دره و کنار آبشار، گونه های گیاهی متنوعی مانند بید، سرو کوهی، تمشک، گون، خاکشیر، سرخس، پونه و بادام وحشی یافت می شوند.