Αβαρίτσα - Οσδίνα

9 mi
January 22, 2011

near Palaiochórion, Epirus (Greece)

Αβαρίτσα - Οσδίνα

Η διαδρομή ξεκινάει από τον συνοικισμό της Αβαρίτσας και μας οδηγεί στην Οσδίνα (Πέντε Εκκλησιές).
Ακολουθούμε τον χωματόδρομο που ακολουθεί την κοίτη του ποταμού Καλαμά (Θύαμη). Στην διαδρομή ένας αριθμός από ρυάκια διασχίζουν παράλληλα ή κάθετα το δρόμο σε πολλά σημεία, προσδίδουν μια ιδιαίτερη ομορφιά στο ήδη πανέμορφο τοπίο που έχει “χαράξει” ο ποταμός.
Στο τέλος του πρώτου σκέλους θα βρεθούμε στην διασταύρωση για Πέντε Εκκλησιές. Στρίβοντας αριστερά μπορούμε να επισκεφτούμε την γέφυρα της Μπολιάνας (Τύπου Bailey) όπου έχουμε μια πολύ καλή εικόνα, του Καλαμά καθώς βγαίνει με βοή μέσα από τα Στενά, αλλά και των επιβλητικών ερειπίων της Οσδίνας που στέκονται από πάνω σαν φρουροί των Στενών. Αυτός είναι και ο προορισμός μας, όπου γυρνώντας πίσω στην διασταύρωση ακολουθούμε τον δρόμο για το χωριό Πέντε Εκκλησιές. Από το σημείο αυτό ο δρόμος γίνεται αρκετά ανηφορικός ενώ σε 300μ βγαίνουμε πάλι από την άσφαλτο στρίβοντας αριστερά στο Χωματόδρομο (υπάρχει πινακίδα). Αφού περάσουμε την πρώτη εκκλησία στην βάση του λόφου στο τέλος του δρόμου θα βρεθούμε σε ένα πλάτωμα. Το σημείο αυτό προσφέρει εξαιρετική θέα προς τον Βορρά στα Στενά του Καλαμά. Αφήνοντας το ποδήλατο ακολουθούμε το μονοπάτι που μας οδηγεί στα ερείπια της Οσδίνας. Πρόκειται για οικισμό των Βυζαντινών χρόνων όπου καταστράφηκε τον 17 αι. από τους Τούρκους. Παρόλα αυτά διατηρούνται σε αρκετά καλή κατάσταση δύο εκκλησίες Κοιμήσεως της Θεοτόκου και Ταξιαρχών ( καθώς και άλλη μία βορειοανατολικά από το πλάτωμα).
Η θέα από το σημείο είναι φανταστική (προτείνεται η επίσκεψη απογευματινές ώρες) με τον Καλαμά να ελίσσεται στην κοιλάδα της Μπόλιανης – Αβαρίτσας αλλά και τα επιβλητικά Όρη της Παραμυθιάς στα ανατολικά. Η επιστροφή γίνεται από τον ίδιο δρόμο μέχρι την Αβαρίτσα. Στο τέλος της διαδρομής αξίζει να επισκεφτείτε και τους δύο λειτουργικούς Νερόμυλους της περιοχής.. Καλό πετάλι…..