A Sant Jaume Montagut i l'Hostalet Del Lladre des de la Llacuna

Photo ofA Sant Jaume Montagut i l'Hostalet Del Lladre des de la Llacuna Photo ofA Sant Jaume Montagut i l'Hostalet Del Lladre des de la Llacuna Photo ofA Sant Jaume Montagut i l'Hostalet Del Lladre des de la Llacuna

June 28, 2015
June 2015

near La Llacuna, Catalunya (España)

Passeig pels límits de l'Anoia des de la Llacuna. Pot fer-se igualment des de Pontons, Querol o Santa Maria de Miralles amb lleugeres variacions. Transcorre per camins ben ciclables, encara que força pedregosos i obliguen a estar sempre a l'aguait. És recomanable omplir el bidó a la font del Jubany. Passat el Coll de la Rimbalda, el trajecte és força pla i transcorre pels voltants dels 900 m d'alçada. Les vistes són molt bones arreu.

Sortida de la Llacuna en direcció a Torrebusqueta. Un quilòmetre abans d'arribar-hi, es tomba a la dreta cap al Mas les Clotes, actualment deshabitat, i es puja cap al coll de Corral, on conflueixen els camins de Valldecerves, el Puig Castellar i Ancosa. S'agafa el camí de baixada que porta a la plana d'Ancosa i es travessa tota la plana, aprofitant per a fotografiar el roure mil·lenari. Al final de la plana, comença un pendent pedregós fins a la Ponderosa i el coll de la Rimbalda, a la cota 860 m. El camí segueix pujant fins ben passat el coll del Pinar de la Costa, passats els 910 m. A la dreta del camí, poc abans del llac Formigosa, es passa per la font del Jubany. Després de la font, ve una plana amb massos abandonats, les Cases Noves de Formigosa, i després el llac del mateix nom. A menys de 2 km, hi ha l'església romànica de Sant Jaume de Montagut, des d'on es pot baixar a Querol.

La tornada segueix pel mateix camí d'anada, fins al coll del Pinar, en què es tomba pel camí de l'esquerra, tot baixada. És un desnivell de 400 m que porta fins a l'Hostalet del Lladre i Valldecerves. Abans d'arribar a cal Jaume Ramonet, s'agafa el camí de pujada a la Llacuna, per a evitar l'ascens per carretera. Es baixa per la granja Dorita fins a la Creu del Pla.

Mes informacio a http://www.descobrir.cat/ca/fitxa-ruta.php?IDR=13

PictographTree Altitude 2,413 ft

Roure d'Ancosa

Roure mil·lenari monumental, catalogat per la Generalitat de Catalunya. La llegenda explica que, antigament, se li feia un ritual que consistia en fer-li talls per a transferir el seu vigor als nou nats.

Coll del Pinar de la Costa

A 910 m d'alçada. Coincideix en en la confluència del camí que porta a Sant Jaume des del coll de la Rimbalda amb el camí que baixa a Sant Magí de la Brufaganya. Hi ha bones vistes del Penedès i s'hi pot veure el mar.

Sant Jaume de Montagut

Església d'estil gòtic català del segle XIV al terme municipal de Querol (Alt Camp). Està declarat "bé cultural d'interès nacional" per la Generalitat de Catalunya. Més informació: https://ca.wikipedia.org/wiki/Sant_Jaume_de_Montagut

Font del Jubany

PictographRuins Altitude 2,344 ft

Hostalet del Lladre

Antiga intersecció de camins, al terme municipal de Querol. Sembla que era un hostal, punt de trobada de la gent de la conrada quan hi estava de pas.