A l'entorn de Sant Pere Màrtir

2026
November 13, 2020
November 2020

near Horta-Guinardó, Catalunya (España)

Del Guinardó a Sant Feliu del Llobregat. Ascensió a Sant Pere Màrtir i a la Penya del Moro

guinardó-carretera de les aigües-sant pere màrtir-coll de can cuiàs-la penya del moro-la salut de sant feliu de llobregat-esplgues-guinardó

Recoorregut circular que ens dona una bona visió de la Serra Collserola per la zona més ocidental, a l'entorn de Sant Pere Màrtir.
Ens arribem al Pla de les Maduixeres i recorrem la popular Carretera de les Aigües, des d'on sempre gaudim d'una visió privilegiada de gairebé tota la ciutat. Després de parar un moment al mirador dels Xiprers pugem dalt del cim de Sant Pere Màrtir, el punt més elevat del nostre recorregut. D'allí estant acabem de tenir una visió espectacular del pla de Baarcelona, la vall del Llobregat i de la Serra de Collserola.
Posteriorment descendim amb un pronunciat pendent tot seguint per la carena. Ens arribem a l'àrea del turó d'en Corts, on seguirem una pista molt agradable fins arribar al Coll de Can Cuiàs. Nosaltres aquí hem fet una parada i hem esmorzat.
Seguim un curt tram de carretera i ben aviat, al coll de les Torres comencem un recorregut per camins estrets força entretinguts, on en algun moment cal baixar de la bicicleta, fins arribar al peu del turó de la Penya del Moro. Caminant per una curta escala arribem al jaciment arqueològic, ruïnes força ben conservades d'un enclavament ibèric. Aquí gaudim també d'una bella panoràmica de Sant Pere Màrtir, Sant Feliu de Llobregat i la vall del riu Llobregat.
Descendim en trams per pistes i d'altres per petits camins que ens portaran fins Esplugues del Llobregat, passant prèviament per la Salut.
D'Esplugues del Llobregat anirem seguint per la Nacional 340, girarem per l'avinguda dels Països Catalans, i sempre per carril bici fins a entrar a Barcelona per la Diagonal.