5 REFUGI [ FANES SENES ] -IBP 141- *****

Photo of5 REFUGI [ FANES SENES ] -IBP 141- ***** Photo of5 REFUGI [ FANES SENES ] -IBP 141- ***** Photo of5 REFUGI [ FANES SENES ] -IBP 141- *****

31 mi
Very difficult
August 2, 2017
June 2017

near Cortina d'Ampezzo, Veneto (Italia)

Comencem la sortida des de l'estació d'autobusos de Cortina seguint, en paral·lel, la carretera que ens hauria de portar al parc natural de Fanes-Sennes. Hem d'arribar a S. Uberto (1449mts). Fins aquí tot molt còmode. Però comença l'espectacle. Fortes rampes, amb uns primers quilòmetres asfaltats, fins al refugi de Ra Stua, el primer dels cinc refugis. Continuem per pista, on al fort pendent si suma pedra solta. Arribem al segon refugi, la Uscia de Sénnes. Preciós entorn.
Continuem de forma molt més còmode i per paratges meravellosos fins a Fodara Vedla, tercer dels refugis. Baixada fortíssima, amb un tram final de pànic, fins al quart refugi, la Uscia Pederü.
La cosa torna a complicar-se, amb una altra forta i llarga pujada, fins al cinquè dels refugis, el de Fanes, on aprofitem per fer-hi un bon dinar. Més pujada, ja l'última que ens portarà fins a la granja de Gran Fanes.
Podem donar la prova per superada, ja que pràcticament només resta baixada. Pel camí hi ha una parada obligatòria per admirar la cascada de Fanes. Arribem gairebé de nou a S. Uberto i retornem a Cortina per corriols paral·lels a la carretera, però per l'altre costat.