Photo of309. Les Borges - Alforja - Ermita Puigcerver - Riudecols - Riudecanyes - Escornalbou - Riudecanyes - Les Borges Photo of309. Les Borges - Alforja - Ermita Puigcerver - Riudecols - Riudecanyes - Escornalbou - Riudecanyes - Les Borges Photo of309. Les Borges - Alforja - Ermita Puigcerver - Riudecols - Riudecanyes - Escornalbou - Riudecanyes - Les Borges

April 21, 2018
April 2018

near les Borges del Camp, Catalunya (España)

Ruta dura, però molt bonica, deslluïda en la seva part final per un camí tallat.

De les Borges ens dirigim a Alforja passant pel Mas de la Girada i el Coll de Banys. Passat Alforja comencem l'ascensió cap a l'Ermita de Puigcerver per la Creu del Formatge, pujada llarga i en la que la duresa es concentra sobretot en el tram inicial, i que en bona part travessa una bonica zona de bosc d'alzina.

La baixada cap a Riudecols és molt ràpida. El tram entre Riudecols i Riudecanyes també és força bonic, i s'inicia amb una pujada amb certa duresa fins el Collet de Mas d'En Cases i una divertida baixada per la zona de Montclar.

Arribats a Riudecanyes, travessem la presa, pugem fins la zona de Mas del Brocà i baixem fins arribar al camí vermell, que puja des de Duesaigües en direcció al Castell d'Escornalbou. Aquest camí és una pujada amb força pendent, però amb el terreny perfectament pavimentat i un entorn preciós. Quan hem arribat a la carretera, hem iniciat el descens, agafant la pista que va pel Barranc de Sant Joan fins a Vilanova d'Escornalbou. Si teniu temps i no hi heu estat, val la pena pujar fins el castell, que des d'on nosaltres hem començat a baixar queda a un quilòmetre i uns 70 metres de desnivell, fet per carretera.

Des de Vilanova d'Escornalbou fins a Riudecanyes el camí és relativament pla. La tornada de Riudecanyes a Les Borges, també molt plana, ha estat accidentada, ja que el camí que teníem previst estava tallat, i això ens a portat a recular diverses vegades i a fer un bon tram per carretera.

En conjunt, ruta molt bonica i força dura, sense cap dificultat tècnica, i sobre la qual només recomano trobar un camí alternatiu entre Riudecanyes i Les Borges.