2015-09-26-roses cap de creus

-3 ft
October 1, 2015
September 2015

near els Grecs, Catalunya (España)

Sortida per conèixer els racons del paratge del cap de Creus.

Sortim de Roses per la carretera de Cala Montjoi. A mesura que pugem el paisatge canvia ràpidament , del desordre de Roses a les arrenglerades y polides vinyes del Plà de Can Marès. Aquí marxem a l’esquerra per pista direcció del coll de Paní, paga la pena aturar-se al Coll d’en Fragam per veure les vistes sobre la badia de Roses amb les illes Medes que al fons.

A partir d’aquí la pista puja fins el Plà de can Causa on veurem a l’esquerra el camí per on baixarem.

Travessarem el plà fins el Mas dels Arbres i fins atravessar la carretera GI620 que puja al Paní. En arribar al Mas de Romanyac agafarem a l’esquerra un divertit i llarg corriol que planeja tot el vesant Oest del Peni fins al Coll de Perafita.

Del Coll de Perafita seguirem per la carretera que surt just al costat del mateix coll aproximadament 1 km, després per pistes i corriols seguirem fins a cala Tavallera. La baixada fins la cala ens obligarà a baixar de la bici especialment el darrer tram. Aquí si el dia es bo es oblidada una banyada. Travessem la platja de còdols i pugem aproximadament uns 15 minuts per després ja pedalar per pista fins el Mas la Birba i continuar fins la carretera, continuarem direcció al Cap de Creus però farem una parada al paratge de Tudela que val la pena visitar. Les roques magmàtiques de diferents colors recargolades i foradades, la vegetació, tot està modelat per la tramuntana. Tot aquest paratge ha estat inspiració d’en Dalí, podeu comprovar-ho gracies a la informació que us poden donar al centre de informació.

Acabem d’arribar al Far del Cap de Creus per la carretera i després continuarem per el camí de ronda que ens obligarà a fer algun tram a peu. El camí en moltes ocasions tancat per gruixudes parets seques i en altres empedrat completament, ens porta fins a la urbanització de la Punta d’en Codera. D’aquí per carretera fins a Port Lligat i Cadaqués. D’aquí per pista pujarem fins al Mas d’en Baltre i després fins el coll de Sa Cruilla. Aquí seguirem per un corriol que planeja per la vesant Sud del Pení. Després de les runes del Mas d’en Figa seguim per la pista de pujada fins la Socarrada. Després continuem fins el Pla de Can Causa i baixem per una trialera fins al Mas de l’Alzeda per entrar a Roses per el Mas Oliva.

Una sortida complerta, sol, vinyes, vistes increïbles, divertits corriols amb molt de “flow”, cales amagades, un far, un camí de ronda empedrat, una trialera, un poble Mediterrani de primer nivell, un paratge fantàstic un................ recomanable.

Millor no fer e temporada d’estiu doncs la zona es molt assolellada.