20090307-Rondje KroonDomein

March 7, 2009
March 2009

near Hoog Soeren, Gelderland (Nederland)

Mooie tocht door het KroonDomein. Overgenomen van de SFG 2008 tocht zoals gepubliceerd op gpstracks, het gedeelte vanaf de oversteek van de provinciale weg Apeldoorn - Amersfoort, ter hoogte van Restaurant De Echoput.

IBP Index 39,41
Er is een parkeerplaats net na De Echoput, als je in de richting van Apeldoorn rijdt. Even links het bos in en vlak voor het wildrooster en informatiebord kan je parkeren.

De tocht zelf is top. Weliswaar veel "officiele" brede paden, maar als het middengedeelte met een halve meter hei is begroeid spreek ik liever van een 2-baans singletrack!

Let op: Het vertrekpunt bij De Echoput is het hoogste punt van de tocht, dus hou wat reserve voor de laatste kilometers over!

• Photo of A den Burger
    A den Burger Apr 6, 2015

Gisteren deze route gereden op een mooie zonnige dag. Prachtige omgeving.
    We kwamen erachter dat we hem al voor de 2e keer reden. maar dat is niet erg. Volgende keer de andere rijden, 20090403.

• M.Struijs Jun 30, 2015

Mijn eerste route van Wikiloc die ik gefietst heb met Garmin Edge 810. Mooie route om te rijden, onderweg goed opletten op geknor, oftewel wilde zwijnen, die zijn soms niet zo vriendelijk, vooral als ze kleintjes hebben
    Route klopt nog steeds aardig, her en der zijn er wat paadjes verdwenen maar als je het spoor op je GPS volgt kom je er wel uit. Soms heeft de route van de auteur onderweg een lichte afwijking, maar ik ben in ieder geval niet verdwaald. Ik heb hem gestart in Hoog Soeren, in het "centrum" van Hoog Soeren vlak bij een hotel (even de naam vergeten) daar zijn wat parkeerplaatsen.
    De route vond ik toch wel pittig, het venijn staat voor mij toch in de staart, aan het eind zaten nog wat steile stukken. Ik ben nog niet zo lang met MTB-en bezig dus moet nog wat meer trainen denk ik.
    Zeker een aanrader om deze route te rijden, mooie omgeving, veel rust (behalve wilde zwijnen dan....)

• Photo of orujo-kid
    orujo-kid Jun 30, 2015

Dank voor beide reviews; leuk om te lezen dat de route bevalt en nog steeds fietsbaar is!

• Melis de Vries Dec 28, 2019

Leuke route, ligt er nog prima bij. Goed te volgen via GPS. Niet zwaar, maar prachtige veldtoertocht.

• Photo of RonneKeller
    RonneKeller Apr 26, 2020

Prachtige route! Goeie plek om de auto neer te zetten, en wat een prachtige omgeving. Het is geen officieel parcours waardoor het er erg rustig is met mountainbikers. Het is ook niet technisch en dus perfect geschikt voor beginnende mountainbikers (zoals ik). Erg genoten van de omgeving en de dieren die ik ben tegengekomen (herten, hazen, konijnen, wilde zwijnen en roofvogels)!

• Joost Vullings Dec 7, 2020

Is deze route geschikt als trailrun?