Photo of14 senderes del Priorat i el Baix Ebre, by Rikibici, des de Marçà i sencera, un any després. Photo of14 senderes del Priorat i el Baix Ebre, by Rikibici, des de Marçà i sencera, un any després. Photo of14 senderes del Priorat i el Baix Ebre, by Rikibici, des de Marçà i sencera, un any després.

November 20, 2016
November 2016

near Marsá, Catalunya (España)

Doncs això que dic al nom de la ruta: que un any menys una setmana després d'anar a fer en solitari aquesta ruta tan guapa (aquest és l'enllaç, http://ca..com//view.do?id=9280730) de l'usuari Rikibici, aquest dissabte hi vaig poder tornar.

A diferència del primer cop (aquí podeu veure la descripció: http://ca..com//view.do?id=11542402), avui no feia tan de fred i, en lloc d'anar sol, hem sortit 11 bikers a 3/4 i mig de 8 de matí!

Tb. hem canviat que el punt de sortida ha estat Marçà, enlloc de fer-ho de Falset, i hem parat a esmorzar al Café del Molar (molt bé, bon servei, bon menjar, rapid...molt recomanable)

Només començar el matí, han començat els problemes mecànics amb una vàlvula d'un company. A la tercera parada, ha ficat càmara. Però això ens ha retardat. Tb el fet que hi ha hagut més problemes mecànics i que el nivell avui era divers. Per tot això em surt tanta estona parat. Cal assenyalar que l'autor d'aquesta ruta la va fer en 4 h 21 minuts. Nosaltres l'hem feta en 4:27... en moviment.... Clar, parar a esmorzar i anar parant per avaries i a esperar companys va bé pq. descanses... Però bé, quelcom millor de forma que fa un any sembla que sí que ho estem...

Una altra diferència respecte de fa un any és que anant acompanyat, és més fàcil tirar-se per les trialeres avall, de manera que avui m'he pogut fer bé les úniques dues de nivell alt que té el recorregut. A la primera, a la zona del Puig Roig, que és força pendent i té el terreny solt i arrels, amb fer peu en un petit tram n'hi ha hagut prou. I a la de la Serra de les Soleies, passat Falset, m'he atrevit a passar tot el "rockgarden" damunt la bici. Sembla que anem millorant, si més no en confiança.

La resta de corriols, doncs n'hi ha de lleugera pujada, plans, en baixada... tots molt bonics. La part del corriol de les Obagues de Falset (que l'any passat no vaig poder fer) també m'ha agradat molt. Llàstima que crec que n'han llaurat un bocí, just abans d'on comença el corriol que baixa cap al riu Siurana (en direcció a Gratallops, i que vaig fer en la ruta del "Priorat Negre btt" i puc dir que tb. és ben espectacular).

Pel que fa al recorregut, aquest cop ens hem cenyit a la ruta: com ja anàvem tard no hem anat a veure lo Riu Ebre i com portàvem aigua i encara anàvem més tard, no hem entrat a Bellmunt.

En definitiva, una ruta molt recomanable, molt bonica als ulls, amb les diverses tonalitats de la tardor en un dia de sol esplèndid que hem ensopegat, que ha agradat molt a tothom i que per la meva part puc dir que, com el bon vi, millora amb el pas del temps: l'he gaudida molts més que fa un any (i aquest cop no l'he patida gens).

La repetirem més cops, de ben segur. El que segurament farem és tornar a sortir de Falset, ja que venint de Reus queda més a prop i per arribar a esmorzar al Molar, ni que siguin quasi 40 km, el desnivell acumulat no arribarà als 900+, crec. De tota manera, sortir de Marçà ha facilitat que avui els companys que feien tard o no tenien més forces poguessin escurçar al final: alguns ja no han fet el corriol de les Obagues de Falset (igual que vaig fer jo l'any passat) i altres de Falset han marxat a Marçà per carretera. A la fi, dels 11 que hem començat, hem completat la ruta 5.

**** Poso difícil per les dues trialeres ementades, però es tracta d'un tram de cadascuna d'elles, no senceres. Realment, és una ruta que sense un nivell tècnic alt es gaudeix molt pq. la majoria de corriols són de nivell mig-baix, com molt bé diu el seu autor.

*** No recomanable si ha plogut, ja que entre el Molar i Bellmunt hi ha zones força argiloses

DADES IBP:

Análisis detallado del track analizado como Bicicleta (BYC)
Dificultad de la ruta
118 BYC
Track : 19_11_2016_7_57_24_revissat.gpx

Penalización condiciones del trayecto: 65 % ( > 50 % = MTB, < 50 % = RDB)

Distancia total: 59.577 Km

Tu condición física: 27

Toneflinski Nov 20, 2016

El Priorat enamora ¡¡¡
    Et puc assegurar que estàs molt més fort, ho vaig comprobar fa poc.
    Tota una aventura ... al menys per a 5.

flonjall Nov 21, 2016

Te la recomano, Tone! (des de Falset: no cal anar a Marçà). Tu en 5 horetes la tens feta i és molt entretinguda!

Toneflinski Nov 21, 2016

Apuntada queda. On son exactament les trialeras nivell 1?
    Avans o despres de uin poble?

flonjall Nov 21, 2016

La primera jabhi vas passar amb mi, quan vam sortir de Falset per a fer el Priorat Negre. És la primera de la ruta. Però només és complicat un tram de roques.

La segona és entre el molar i Bellmunt. Però tb és molt curt el tram on et pots fotre de cap....

flonjall Nov 21, 2016

Res a veure amb les trialeres de baixada a Porrera.

Toneflinski Nov 22, 2016

Okeis, merçi.

• Photo of algomas
    algomas Dec 5, 2016

Dema 06/12 la farem, pinta be, esperem no trovar molt de fang amb el que ha plogut, pero aixi es el BTT si arribem arrebossat mes batalletes al curriculum jajajjaja

flonjall Dec 5, 2016

Home, hi ha un tram, entre el Molar i Bellmunt, cap al Coll Roig, que es veia argilosa. La resta no crec que tingueu massa problemes. Ah. Ni que ni pareu a esmorzar o no ho feu allí, us recomani passar pel Molar i anar-hi directament per carretera, pq su et fixes nosaltres vam passar mig per unes vinyes (ruta original) i després vam tornar enrera per caretera. No val la pena i podeu trobar fang.
    Bé, ja ens hi contaras. I com molt bé dius, l,aventura és l,aventura!
    Vagi bé!!

• Photo of algomas
    algomas Dec 6, 2016

S'ho hem passat molt bé, ruta recomanable 100%. No hem trobat fang, tret dels tolls habituals als camins
    Hem sortit de Falset, crec que és la millor opció si veniu de Reus donat que només sortir és fa uns senda molt maca que si la deixem pel final ja cansats potser no és disfruta tant

flonjall Dec 7, 2016

Me n'alegro que us anès bé!

Sí, tens raó. Ja ho vam parlar després de fer la ruta, que el proper cop sortirem de Faset tb., pel que tú dius de les senderes i pq si no, fins a Garcia és molt planer i arribes a esmorzar amb poc desnivell acumulat.