Photo of09/14 Igualada-Vilanova-Castell de Queralt (Serra de Miralles)-Bellprat-Tous-Jorba | Anoia {1,2k+,IBP101} Photo of09/14 Igualada-Vilanova-Castell de Queralt (Serra de Miralles)-Bellprat-Tous-Jorba | Anoia {1,2k+,IBP101} Photo of09/14 Igualada-Vilanova-Castell de Queralt (Serra de Miralles)-Bellprat-Tous-Jorba | Anoia {1,2k+,IBP101}

September 3, 2014
September 2014

near Igualada, Catalunya (España)

CompeGps Land
:: Traçat i altituds corretgides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track) ::

╞ Temps en mov.: 3h25' || Vel. en mov.: 16,6 km/h
╞ Temps asc.: 1h55' || Temps des.: 1h02'
╞ Ascens acum.: 1.194 m+ || Des. acum.: 1.190 m-
╞ Pendent màx.: 22% || Pend. mín.: -25%
Resum desnivells | IBP: 101/68 (D) | Ciclable: 100%

Igualada > Vilanova del Camí > Castell de Queralt (per la Serra de Miralles) > Bellprat > Tous > Jorba | Anoia

Sortida pistera i ben maca, que recorre els camins i pistes forestals dels turons i gronys de les serres de Miralles i de Queralt, amb l'encant d'arribar a l'Ermita de Sant Jaume de Queralt i les restes del castell.

► Dificultat tècnica
☝ Pujades : 2/5 : Tot pista en bon estat i desnivells generalment moderats, amb alguna rampa del 20/22%
☟ Baixades : 1+/5 : Tot pista en bon estat i desnivells moderats, baixada de la serra amb rampa del -25% i una mica de pedres.

► Resum

Comencem la ruta des d' Igualada, fem una volta pel Parc fluvial de Vilanova i a continuació ens dirigim a Montbui pel camí dels cementiris. Creuant tot el nucli antic, comença el llarg camí de la Carretera Vella a la Llacuna, que va vorejant els camps del Torrent de Garrigosa i deixant vistes obertes a la Carena de la Tossa i el seguit de turonets fins a la la Censada, tot mentres anem pujant progressivament durant uns 8 km...

Sortint del camí vell, amb un tram final d'arrels a la vista que comença a la Censada, enllacem amb el Camí de Bellprat (i del Castell de Queralt) tot creuant la carretera (km 13'6). El tram inicial és un puja-baixa que es repeteix tot esquivant el seguit de gronys i turons rocosos de la serra de Miralles. Això fins a l'última enfilada forta que ens deixa a un collet que fa de cruïlla, on hi han indicadors, i on trenquem a la dreta per continuar pujant una rampa forta fins a les ruïnes de Ca la Llebre (superant així els 800 m d'altitud), sent el punt més pròxim a l'Agulla Grossa i el Grony de Miralles i que es pugui arribar rodant.

Aquí donem mitja volta i ja agafem direcció al Castell de Queralt, tot molt ben indicat i anant per pista... Arribats a l'indret (sobrepassant novament els 800 m), ens trobem l'Ermita de St. Jaume de Queralt situada en una petita plaça al peu del turó del castell, restant d'aquest últim només unes ruïnes. Aquí parem una estona per endrapar i fer vistes al mirador de l'entrada de l'ermita...

A continuació ens dirigim a Bellprat, aquesta vegada tot de baixada durant uns 3'5 km també per camí forestal i pista, fins a topar amb la carretera B-2201 que passa per la vila. La seguim un trosset i entrem a la plaça d'entrada a Bellprat on hi ha una font pública, que aprofitem per romplir ampolles o la camelbak, a més de mullar-nos per passar el calor... Més tard, tornem enrere tot seguint la carretera uns 3 km (aquest tram està catalogat com a part del GR-7) amb bones vistes del vessant nord de les serres, fins al km 30'7 de la ruta, on trenquem a mà dreta per un camí que travessa la Serra de l'Erota i així arribar a les cases de l'Aubereda.

Arribem a l'Aubereda després de 4 km de baixada constant des de l'Erota, des d'on es veu clarament el poble de St. Martí de Tous i el seu castell conservat. Seguim una mica més la pista fins a Tous i enllacem amb la carretera per arribar a Jorba. Hi ha un trencall a l'esq al km 43'1, just on està l'empresa Rivisa de tancats metàl·lics, per agafar la carretera secundària que passa pel peu del Pla del Magre fins arribar a Jorba. Morts de sed per la xafogor de l'estiu, parem al refrescant bar de la piscina de Jorba, amb taules a l'ombra, i ens hi quedem una bona estona per birratar-nos, xerrar, riure i descansar...

Ja finalitzant la sortida, decidim donar una volteta abans de tornar a casa i en marxar del bar, tot passant per l'ermita de Sta. Maria de la Sala (resseguint per camí el Torrent de l'Hospital) i el poblet de St. Genís, fins a enllaçar amb la carretera d'entrada a Igualada per Sesoliveres... I finiquitem la sortida ;)

Camí Vell de la Llacuna

Turó de la Censada | 689m

Castell de Miralles | 647m

Grony de Miralles | 847m

L'Agulla Grossa | 866m

PictographInformation point Altitude 2,451 ft
Photo ofCamí de Bellprat | cruïlla-indicadors Photo ofCamí de Bellprat | cruïlla-indicadors Photo ofCamí de Bellprat | cruïlla-indicadors

Camí de Bellprat | cruïlla-indicadors

PictographRuins Altitude 2,605 ft

Ca la Llebre | 808m | ruïnes

Serra de Miralles

Serra de Queralt

Photo ofErmita de St. Jaume de Queralt | 816m Photo ofErmita de St. Jaume de Queralt | 816m Photo ofErmita de St. Jaume de Queralt | 816m