076 Dağ Bisikleti Aytepe Maden Alıç Yaylasi Kemaliye Mekece

Photo of076 Dağ Bisikleti Aytepe Maden Alıç Yaylasi Kemaliye Mekece Photo of076 Dağ Bisikleti Aytepe Maden Alıç Yaylasi Kemaliye Mekece

April 5, 2022
April 2022

near Aytepeköy, Kocaeli (Türkiye)

Aytepe’den (1003 m) Kungul Dağı sapağı geçilerek Kurudere yolu üzerinden giden rotamız Sakarya Nehri kıyısında Pamukova’ya bağlı Mekece Kasabası’nda sona eriyor.

Yuvacık Baraj Havzası’ndan Sakarya Nehri Havzası’na giden bu rota yürüyerek de geçilebilir. Bu rotanın sadece Kemaliye-Mekece arası yürüyüşe uygun değil. Onun dışında Mayıs-Kasım ayları arasında rahatlıkla yürünebilir. Yol üzerinde bolca içilebilir su kaynakları da bulunuyor.

Rota; Bıçkıdere Köprüsü’nü (6 km,832 m) geçtikten sonra iki sol sapak es geçilerek Maden (8 km, 1015 m) olarak isimlendirilen bölgeye varmadan ilk soldan dönüp, ardından tekrar ilk sola dönerek Yuvacık Baraj Havzası ile Sakarya Nehri Havzası su kesimi hattı üzerine ulaşıyor.

Bu sırt bölgesinden (11 km, 1162 m) ilk önce Alıç Yaylası’na inip (15 km, 1104 m)
buradan Elmalı Köyü’ne dönmeden devam ederek sırtı aşarak (18 km, 1095 m) ovaya ulaşıyoruz. Varmış olduğumuz alandan sağa dönen yol (22 km, 786 m) Oğulpaşa Köyü üzerinden İznik’e doğru yol alıyor.

Bu noktadan itibaren sola dönen rotamız sırası ile ilk önce İznik’e bağlı Boyunkaya Köyü’ne (22,5 km, 820 m), ardından Hisarcık Köyü’ne (24 km, 868 m) doğru yol alıyor. Buradan sonra Bilecik Osmaneli’ye bağlı Adliye Köyü sapağından (26,5 km, 842 m) geçen rotamız Benli ve Ağlan (30 km, 800 m) köylerini de geçerek Sakarya Pamukova’ya bağlı Kemaliye Köyü’nden (38 km, 732 m) dik bir iniş ile Mekece’ye (51 km, 91 m) ulaşıyor.

Farklı bir rota olarak da Kemaliye Köyü’nden Hüseyinli Köyü yani doğu yönünde ilerleyen rotamız kullanılarak, Çilekli (Katırözü) Köyü yolu ile Sultaniye Köyü ve Pazarçayırı Köyü yolu takip edilerek, Eğrelti Düzü sapağından Yuvacık Barajı’na ulaşabildiği gibi yine Eğrelti Düzü sapağından Suadiye üzerinden İzmit’e de ulaşabilir.

Başka bir ilginç rota olan Çilekli Köyü’ndeki Orman Deposu’nun karşısından Eskiyayla Yolu kullanılarak da Kartepe Kuzuyayla’ya da ulaşmak mümkün.