062 Dağ Bisikleti Kuzuyayla-Altıoluk-Soğucak-Sapanca

April 5, 2022
April 2022

near Sultaniye, Kocaeli (Türkiye)

Kartepe Kuzuyayla’da 1325 metre yükseltide başlayan parkur, Samanlı Dağları’nın sırtından 40 km geçerek Sapanca Gölü’nde 103 metre yükseltide sona eriyor. Orman içi toprak araç yolundan oluşan parkur dört büyük yayladan geçiyor.

Bu parkur; Mayıs ayı ile Ekim ayı arasında sorunsuz geçilebilir. Rota bin metrenin üzerinde olduğu için yağan kar geç kalkıyor ve güz mevsiminde kar, ilk olarak bu bölgeye düşüyor. Bahar ve yaz mevsiminde yeşiller içerisinde olan rota güz mevsiminde bin bir renge bürünüyor.

İzmit Körfezi ile Sakarya Havzası arasında zirvelerden geçen bu rota Kartepe İlçesi’nin sınırlarında başlayıp, Sakarya’nın Sapanca İlçesi sınırlarında sona eriyor. Kuzuyayla’dan 600 metre sonra (1324 m) sola dönerek devam eden parkur 3 km’den sonra Altıoluk Yaylası’na (1355 metre yükselti) varıyor.

Bu bölümden itibaren inişe geçen rota 4 km’de Sultaniye Köyü Sapağı’na (1245 m) ulaşıyor. Orman içinden önce dokuzuncu kilometrede piknik alanına (1117 m), ardından Eskiyayla’ya (10,3 km, 1124 m) varır varmaz sola dönerek Sarısu Vadisi’ne doğru inişe geçiyor. Sarısu vadi tabanına (15,3 km, 909 m) ulaşan rota bu bölgeden itibaren yükselişe geçiyor.

Kısa bir yükselişten sonra (17,5 km, 1058 m) sağa dönen rota, yolculuğumuzun on dokuzuncu kilometresinde (1146 m) sola dönerek Soğucak Yaylası’na (20,5 km, 1108 m) ulaşıyor. Yayladan itibaren dik iniş şeklinde süren rota, İstanbuldere Vadisi’nden (34 km, 237 m) anayola ulaşıp Sapanca’ya (103 m) otoyol kenarına ulaşıyor.

Bu rota üzerinde; Karadeniz’in doğal ve kültürel tüm değerlerini görmek mümkün; orman, ağaç, çiçek, yaylalar ve insan. Mayıs ayında orman gülleri eşliğinde ve güz mevsiminin rengârenk atmosferinde yolculuk vazgeçilmez.