061 Dağ Bisikleti Kuzuyayla-Karaoluk Yaylası-Yuvacık Barajı

Photo of061 Dağ Bisikleti Kuzuyayla-Karaoluk Yaylası-Yuvacık Barajı Photo of061 Dağ Bisikleti Kuzuyayla-Karaoluk Yaylası-Yuvacık Barajı

April 5, 2022
April 2022

near Yuvacık, Kocaeli (Türkiye)

Kartepe Kuzuyayla’da 1325 metre yükseltide başlayan parkur, Samanlı Dağları’nın sırtından 31 km geçerek Yuvacık Baraj gövdesinde 191 metre yükseltide sona eriyor. Orman içi toprak araç yolundan oluşan parkur, üç büyük yayladan geçiyor.

Bu parkur; Mayıs ayı ile Ekim ayı arasında sorunsuz geçilebilir. Rota bin metrenin üzerinde olduğu için yağan kar geç kalkıyor ve güz mevsiminde kar ilk olarak bu bölgeye düşüyor. Bahar ve yaz mevsiminde yeşiller içerisinde olan rota güz mevsiminde bin bir renge
bürünüyor.

İzmit Körfezi ile Sakarya Havzası arasında zirvelerden geçen bu rota, Kartepe İlçesi’nin sınırlarında başlayıp, Başiskele İlçesi sınırlarında Yuvacık Barajı’nda sona eriyor.

Kuzuyayla’dan 600 metre sonra (1324 m) sola dönerek devam eden parkur 3 km’den sonra Altıoluk Yaylası’na (1355 m) varıyor. Bu bölümden itibaren inişe geçen rota 4 km’de Sultaniye Köyü Sapağı’na (1245 m) ulaşıyor.

Rota buradan sağa dönerek inişe devam ediyor. 400 metre sonra (1185 m) sola döndükten sonra yine 400 metre sonra (1157 m) rotamız bu sefer sağa dönüyor (Soldan giden yol Sultaniye Köyü’ne iniyor).

Rotamız bu bölgeden 900 metre sonra (1155 m) Karaoluk Yaylası’na varıyor. Yayladan 4 km daha indikten sonra Pazarçayırı Köyü’ne (9,7 km, 843 m) inen rota, Orman Deposu’nu geçtikten sonra Karpuzdere Köyü üzerinden Camidüzü Köyü’nü geçip Yuvacık Barajı’na ulaşıyor.