056 Dağ Bisikleti İhsaniye-Samanlı Dağları-Ulaşlı

April 4, 2022
April 2022

near Şirinköy, Kocaeli (Türkiye)

İzmit Körfezi’nde, Gölcük’e bağlı İhsaniye Sapağı’nda 20 metre yükseklikte başlayan parkur (Karayolunun kenarında) 2,5 km sonra 50 metre yükseltide Kazıklı Kervansarayı’na varıyor. Kervansarayı 200 metre geçtikten sonra sola dönerek Samanlı Dağları’nın doruklarına doğru giden parkur ilk olarak Selimiye Köyü’ne (5,7 km, 101 m) ulaşıyor.

Bu bölgede yer alan köy yerleşimleri halk arasında 93 Harbi olarak bilinen Osmanlı-Rus Savaşı’ndan Güney Kafkasya ve Balkanlar’dan göçmen olarak yerleşen halklardan oluşuyor. Yol üzerinde yeterince içilebilir su kaynağı bulunuyor.

Kaplama yoldan oluşan parkur önce Lütfiye Köyü’ne (10 km, 208 m), ardından Sofular Köyü’ne (14,5 km, 208 m) ulaşıyor. Buradan itibaren parkur dikleşiyor. Ve bu bölüm dışında parkurun tamamı inişlerden oluşuyor.

Parkur 17 kilometrede, 565 metre yükseltide Senaiye Boğazı’na varıyor. Bu boğazın İzmit Körfezi’ne bakan yönünde Karadeniz iklimi varken, güneye doğru yönde ise Akdeniz ikliminin hâkim olduğu çok açık olarak görülüyor.

Boğazı geçmeden sağa dönen rotamız yine yükselmeye devam ediyor. Orman içi toprak araç yolu rotamızdan yavaş yavaş tırmanışımız devam ediyor. Boğaz’dan ilk sapak 767 metre yükseltide 19 km’de karşımıza çıkıyor.

Buradan direkt devam eden rota 1 km sonra 828 metre yükseltide sağa dönerek inişe geçiyor. İzmit Körfezi’ne doğru inerken yol üzerinde bir kaç tane çeşme bulunuyor.

Boğaz’dan toplamda 7,5 km sonra 623 metrede Osmaniye Köyü’nün Uzunlar Mahallesi’ne varmış oluyoruz. Buradan yaklaşık 3 km ileride 556 metre yükseltide Sunni Baba Camii’nin hemen arka kısmından Körfez’i kuş bakışı gören konumda yeniden inişe geçiyoruz. Bu bölgeden manzara oldukça güzel.

Saklıgöl’e vardığımızda artık yolculuğumuzun son demlerine gelmiş oluyoruz. Buradan D-100 Karayolu’nda Ulaşlı’ya varıyoruz.