Photo of04.04.2015 St Hipolit - Torello - L'Esquirol - Forarada - Cantoni - Tavertet - Cingles Sta Cilia - Gorges - Manlleu (70 Klm) Photo of04.04.2015 St Hipolit - Torello - L'Esquirol - Forarada - Cantoni - Tavertet - Cingles Sta Cilia - Gorges - Manlleu (70 Klm) Photo of04.04.2015 St Hipolit - Torello - L'Esquirol - Forarada - Cantoni - Tavertet - Cingles Sta Cilia - Gorges - Manlleu (70 Klm)

April 4, 2015
April 2015

near Sant Hipòlit de Voltregà, Catalunya (España)

Ruta acompanyat per en Juan, company de les "aventures" que ens ocupen de dilluns a divendres i que teníem pendent de fa molt temps un altre tipus d'aventura molt diferent de la que ens ocupa durant la setmana. Els corriols, vistes, salts d'aigua i tot el paisatge que ens ofereix la nostre comarca i que tenim el privilegi de gaudir-ne cada cap de setmana.
Sortida de Sant Hipòlit, pujada de tràmit cap a Torelló, en aquest punt per anar directa per feina ens em saltat els primers corriols del Verdaguer i Masgrill, em seguit per la pista vora C-37, passant per Can Patafi fins a Graons del Rei, el següent corriol, el de Trotacans si que el em fet fins a la Serra del Feu. D’aquí baixada cap a L’Esquirol fent el corriol de La Vilassa.
Com la ruta d’avui era “turística” amb la pretenció d’ensenyar al visitant els millors racons de la comarca, em enfilat direcció a La Foradada, com sempre un indret espectacular i que el seu entorn no deixa a ningú indiferent. Un descans, fotografies i a desfer camí per pujar a Cantoni.
Arribat aquest punt, el mes alt de la ruta, em iniciat la baixada directa per arribar a Tavertet per visitar l’espectacle de bones vistes que ofereixen les cingleres de Tavertet, mes fotografies, pero a continuacio toca reposar forces, d’això s’ha encarregat el restaurant Can Miquel, un bon àpat i de nou sobre la bicicleta.
Baixada una mica trialera cap el pont del Moli Bernat i d’aquí cal anar a buscar la carretera per un camí poc definit però fàcil d’intuir. Cal fer uns 3 klm de baixada per la carretera i al punt quilomètric 8,200 s’ha d’agafar un desviament a l’esquerra, molt amagat i poc definit en un principi fins anar a buscar la pista del Noguer, creuant abans la riera. Passem pel costat de la Casa del Noguer per seguir per sobre de la cinglera de Santa Cilia on tenim en aquest punt espectaculars vistes sobre el pantà de Sau, a partir d’aquí ens endinsem muntanya amunt amb un parell de rampes fortes tot pujant per la Serra de Santa Cilia on en el punt mes alt ens trobem un altre mirador amb vistes al pantà de Sau on novament toca immortalitzar amb mes fotografies. Aquí la pluja anunciada per gairebé tot el dia ha volgut fer acta de presencia però afortunadament de forma molt tímida i breu, un altre punt que ha jugat a favor nostre malgrat la amenaçadora previsió per avui.
Continuem amunt, ara mes suau fins a la casa de Sobiranes i ja de pla fins a trobar de nou la carretera de Tavertet que farem 200m amunt, desviament cap a l’esquerra per pista i un tros avall a traves d’una tanca de fusta entrada per un corriol que ens baixarà al Moli de la Bartrana, un altre indret amb cert encant característic per la tranquil·litat que transmet.
Pujada curta per trobar el corriol de Les Gorges, Barra de Ferro, salt de aigua del torrent de les Paganes, salt del Cabrit i fins a Patel. Ara toca el tram de tràmit per camins de granges fins Manlleu i per Vora Ter cap a la Gleva.
70 kilometres de bones vistes, corriols, aigua, indrets habituals per mi i que amb sento satisfet de fer-ne participar de tot aquest entorn al company i visitant d’avui.
Total Kilometres: 70
Temps sobre la bici: 6 h.