Photo of027 Serra de Crevillent: Romeral-Ovelles-Escorxador del Fondó de les Neus-Casa Tio Mariano-La Vella-La Hijaputa-Romeral Photo of027 Serra de Crevillent: Romeral-Ovelles-Escorxador del Fondó de les Neus-Casa Tio Mariano-La Vella-La Hijaputa-Romeral

December 12, 2011
December 2011

near Tolomó, Valencia (España)

L'objectiu d'aquesta ruta no era una altre que pujar a La Vella. Però pujar-hi per un camí pel que mai havia pedalejat però que, no obstant, havia vist moltes vegades i sempre m'havia quedat amb les ganes de seguir-lo. Per fi ho he aconseguit. Era tan fàcil com seguir un dels camins que es bifurca on és l'antic escorxador del Fondó de les Neus, segons em va dir un veí a qui li vaig demanar indicacions, concretament el segon per la dreta, que ix apegat a la paret dreta de la construcció.

És una pujada molt entretinguda i curiosament progressiva. Des de l'escorxador, la pista és d'asfalt i va augmentant a poc a poc la pendent. Després d'un centenar de metres, comença la pista de terra, que s'endureix considerablement però que està en relatiu bon estat (supose que perquè encara serveix d'accés a alguns dels terrenys i bancals confrontants). En el moment que s'endinsa definitivament en la serra i ja no serveix d'accés a vehicles, la pista es mostra en bastant mal estat, estretant-se, amb clots, bonys, pedres soltes, "regallaors" considerables i una pendent prou pronunciada. Per superar aquestes zones és important la potència de cames i la tècnica. Jo diria que té punts més tècnics que la pujada del Romeral, però amb una pujada més sostinguda (no tant de rampes i descansets) però en general una miqueta menys tècnica. I no tant tècnica com la rambla de la Mina la Cata, que puja cap al Coto del Memòria. Jo vaig posar el peu a terra una volta, però hagueren sigut dos o tres si no ve a ser un poquet per la sort i altres "factors més controlables".

En definitiva, una pujada molt entretinguda, amb paisatges i vistes molt bonics de la nostra serra, llargueta, dura, sostinguda, amb un últim tram bastant tècnic i exigent. En comparació amb altres costeres que serveixen per accedir a La Vella, aquesta, de la qual no en conec el nom, no és tan dura ni llarga com la del Catí o la Hijaputa, però sí que és més tècnica i té trams prou llargs en mal estat.

Molt recomanada per a amanir les vostres rutes per la Serra de Crevillent.

Jo a part, vaig enllaçar amb la pujada a La Vella, el que dóna un desnivell pujat prou dur (5,15km / 482m d'ascens / 9,3% de desnivell). Després vaig baixar per la Hijaputa en una de les baixades més divertides i ràpides que pots trobar a la Serra de Crevillent (5,4km / 491,5m de descens / -9.1% de desnivell).

Casa del Tio Mariano

Famosa casa al peu de La Vella on es pot passar la nit.

El Romeral - Cadena

Serra de Crevillent

Hijaputa - Cadena

L'Escorxador del Fondó de les Neus (Museu)

La Vella

Punt més alt de la Serra de Crevillent (835 metres).