Photo of002 Serra Crevillent: Biblioteca-Pontets-Romeral-Ramat Borregos-Hijaputa-Catí-Terròs-Bon Lloc Photo of002 Serra Crevillent: Biblioteca-Pontets-Romeral-Ramat Borregos-Hijaputa-Catí-Terròs-Bon Lloc Photo of002 Serra Crevillent: Biblioteca-Pontets-Romeral-Ramat Borregos-Hijaputa-Catí-Terròs-Bon Lloc

September 5, 2011
September 2011

•   1.7 1 review

near Tolomó, Valencia (España)

Viewed 2086 times, downloaded 80 times

El punt de partida més habitual per a abordar la Serra de Crevillent és la població que li dóna nom, per una sèrie de raons:

a) permet començar les rutes en pujada i, evidentment, acabar-les cómodament en baixada
b) és un dels accessos més baixos, que ens permet gaudir dels majors desnivells
c) permet endinsar-se perpendicularment per diversos camins

Per això, un bon punt de partida per a aquesta ruta (i moltes altres) és Crevillent.

La que ens ocupa avui parteix de la Biblioteca Municipal*, des d'on començarem l'ascens que ens portarà a travessar l'aqüeducte d'origen morisc conegut com Els Pontets. A continuació, seguim la pujada per la Canyada de les Moreres deixant a mà esquerra el Cap del Goril·la i a mà dreta tota una cresta que culmina en l'Alt de les Moreres. Poc abans d'arribar a l'altura d'aquest alt ens trobarem de front El Frare i la zona anomenada El Castell Vell. Més endavant passem prop del Racó de la Monja abans d'encarar una de les pujades més dures de la ruta (pel desnivell i l'estat de la pista), la del Romeral, que culmina en uns bancals d'ametllers i oliveres en una zona que si no m'equivoque es coneix com Les Ortigues. Una vegada abandonem els bancals, deixem a mà esquerra el Barranc Fort i la seua cantera i més avant emprenem camí direcció al municipi d'Asp, travessem uns terrenys on pastura un ramat de borregos, una bassa i una zona de proves d'una de les canteres de la zona. A partir d'ara la ruta s'endureix definitivament per culpa de la Hijaputa, que travessa de NE a SO la Serra de Crevillent per la zona de l'ombria i que deixa sempre a la nostra esquerra, primer el Puntal de Matamoros i, finalment, La Vella. Just quan ens trobem amb el camí que puja a La Vella, d'un asfalt envellit, comencem el descens (encara que també hi ha l'opció de pujar fins a l'antena -el cim- i tornar pel mateix camí) que ens porta fins a una bifurcació. A la dreta tenim l'opció d'anar cap al Fondó de les Neus. A l'esquerra, camí que escollirem, la d'enfilar cap a Crevillent baixant pel Catí. Poc abans de la cadena del Catí ens desviem a la dreta pel camí que travessa el Terrós en direcció a la pista que puja a l'espai forestal recreatiu dels Anouers, on és l'ermita de Sant Gaietà. En arribar-hi girem a l'esquerra, la direcció contrària als Anouers, i enfilem la baixada fins que ens trobem un caminet, just abans del desviament cap a les Cordilleres, que voreja una extensa bancalada. Arribat un cert punt, prendrem a mà esquerra una sendeta prou amagada que connecta amb el camí, a partir d'ara asfaltat, que ens porta cap al Bon Lloc i ens du de retorn al punt d'inici, la Biblioteca Municipal.

*En realitat jo la vaig començar al peu del Romeral, però crec que és més interessant conforme l'explique, on el punt de partida i d'arribada és el punt més baix del track (la Biblioteca Municipal).

Biblioteca Municipal

PictographPhoto Altitude 0 ft

Els Pontets

• vahinette Apr 2, 2021

más duro de lo esperado !