Volta Espanya: Dia 1

August 29, 2020
August 2020

near Rubí, Catalunya (España)

Sortida de Rubí (BCN) en direcció Cap de Creus, passant per Vic. Aquests primers 200km hi ha hagut una pluja intensa i el cel totalment cobert. Agafarem qualque tram d'autopista, ja que volíem començar la ruta transpirenaica des de Cap de Creus. A Cap de Creus feia una ventada de mil dimonis, a més d'aigua.

Des de Cap de Creus, anam seguint la ruta fixada (carreteres banyades), entrant en un moment determinat a França, pel poble de Coustoges.

Cap a la tarda, algunes carreteres comencen a eixugar-se, i podem augmentar el ritme. 60km abans d'arribar a la Seu d'Urgell, torna a ploure, pero acabam sortint de la tormenta.

De la Seu d'Urgell anam directe sense aturar cap a Vielha, on tenim reservat l'hostal. El darrers 50km vam entrar dins una tormenta, coincidint amb l'ascens a un port de muntanya de més de 2.000m d'altitud. La mescla d'aigua, vent, fred, fosca, visera totalment entelada i trams de la carretera en obres (trams de grava sense senyalitzar) van fer que visquéssim una agradable experiència.

En resum, ha estat un dia de ruta molt llarg, fent la meitat dels Pirineus. Les carreteres són senzillament increïbles i l'asfalt, generalment, està en molt bones condicions, fins i tot en condicions de banyat.