Ruta circular en moto desde la Vega del Codorno pels 'Naixements' (Alto Tajo).

Photo ofRuta circular en moto desde la Vega del Codorno pels 'Naixements' (Alto Tajo). Photo ofRuta circular en moto desde la Vega del Codorno pels 'Naixements' (Alto Tajo). Photo ofRuta circular en moto desde la Vega del Codorno pels 'Naixements' (Alto Tajo).

July 31, 2023
July 2023

•   5 2 Reviews

near Vega del Codorno, Castilla-La Mancha (España)

Ruta en Moto pels "Naixements".

Eixida de La Pobla el divendres 28 de juliol, a les 17 hores. Buscant la carretera de Madrid (A3), fins a Utiel Est en direcció a Terol. Passem entre altres per Talayuelas, Landete, Cañete, Tragacete, fins a arribar a la "Casa Rural La Herrería" en el barri "El Perchel" de la Vega del Codorno. En total unes 3 hores aproximadament (incloides paradetes).
Visita al naixement del Riu Cuervo i sopar molt al prop, en el restaurant "Sierra Alta". Recomanable.

Dissabte dia 29, ruta dels Naixements. Eixida d'El Perchel en direcció Beteta. Ens desviem cap "Peralejos de las Truchas" i fem la primera parada en "Puente del Martinete", Enclau damunt del riu Tajo que separa les provincies de Cuenca i de Guadalajara, i que te la pista de partida fins la "Laguna de Taravilla". Prenem nota per ferla en un altra ocasió, ja que ens han dit que es una pasada. Continuem i parem per visitar el poble de Peralejos. No està Bruce, però no tardarà. Continuem fins Chequilla i sorprenem molt els monuments naturals que envoltem el poble i la plaça de bous! A continuació trobem Checa. És un poble molt més gran de què esperes. Visitem el paratge de "Aguaspeña". Sense problemes amb roba de moto. Molt bonic. Entrem en reserva, carreguem en "Orihuela del Tremedal" i ens fem un refresc.
Ací teníem opció de passar per Bronchales, però decidim continuar la ruta directament a Griegos, on, sorpresa, en trobe a un bon amic, i gràcies al fet que el coneixen en el poble, dinem un poc (era ja tard). Aprofitem per a pujar a la Muela. Ens confonem un poc per trobar la pujada, però finalment ho aconseguim. Val molt la pena.
Continuem fins a Guadaliviar i anem al principi de la ruta al naixement del Guadalaviar-Turia. Cal fer un tram de senda per la muntanya que no és apte per fer amb equip de moto. Ho deixem pendent. El següent punt ja és el naixement del Tajo. Descartem anar per pista de terra i acudim directament al monument per asfalt. És un lloc prou transitat per gent. Deixem el naixement del Tajo i prenem un refresc al poble de Tragacete. D'ací surt el camí fins al Parking del naixement del riu Jucar. A part que no està molt ben senyalitzat, també cal fer un tram de senda, que amb l'equipatge de moto ho deixem per una propera. Per cert, important, en Tragacete està la segona benzinera de la ruta.
I ja de Tragacete fins a la nostra base en El Perchel. Aquesta nit sopem en el Restaurant "El Jardín del Rio Cuervo", en el barri dels Demetrio. Nivell alt de carta, i de preus.

Diumenge dia 30. Jornada de tornada. Parem e afer una visita a "Cañete". És un poble que té més de què esperes trobar. Continuem baixant i en Landete agafem l'eixida a Ademús. No volem anar per l'A3. És un camí molt més divertit. Fem una parada en Aras de los Olmos, que estan de festa, i cap a casa.
Un cap de setmana molt complet. A la Vega, la temperatura no ha passat dels 29 graus, com a pic màxim, i a la nit-matí, fa molt bona fresqueta. Res a veure amb la que tenim ací.

Ruta en moto por los "Nacimientos".

Salida el viernes 28 de julio, a las 17 horas. Buscando la carretera de Madrid (A3), hasta Utiel Este en dirección a Teruel. Pasamos entre otros por Talayuelas, Landete, Cañete, Tragacete, hasta llegar a la "Casa Rural La Herrería" en el barrio "El Perchel" de la Vega del Codorno. En total unas 3 horas aproximadamente (incluidas paraditas técnicas).
Visita al nacimiento del Río Cuervo y cena muy cerca, en el restaurante "Sierra Alta". Recomendable.

Sábado día 29, ruta de los Nacimientos. Salida de El Perchel en dirección Beteta. Nos desviamos hacia "Peralejos de las Truchas" y hacemos la primera parada en "Puente del Martinete", enclave sobre el río Tajo que separa las provincias de Cuenca y de Guadalajara, y que tiene la pista de partida hasta la "Laguna de Taravilla". Tomamos nota por hacerla en otra ocasión, ya que nos han dicho que es una pasada. Continuamos y paramos para visitar el pueblo de Peralejos. No está Bruce, pero no tardará en venir. Seguimos hasta Chequilla y nos sorprenden mucho los monumentos naturales que rodean el pueblo y también la plaza de toros histórica. A continuación encontramos Checa. Es un pueblo mucho mayor de lo que esperas. Visitamos el paraje de "Aguaspeña". Sin problemas con ropa de moto. Muy bonito. Entramos en reserva, cargamos en "Orihuela del Tremedal", y aprovechamos para hacermos un refresco.
Aquí teníamos opción de pasar por Bronchales, pero decidimos continuar la ruta directamente a Griegos, donde, sorpresa, me encuentro a un buen amigo, y gracias a que lo conocen en el pueblo, comemos un poco (era ya tarde). Aprovechamos para subir a la Muela. Nos liamos un poco para encontrar la subida, pero finalmente lo conseguimos. Vale mucho la pena.
Continuamos hasta Guadalaviar y vamos al parking del principio de la ruta al nacimiento del Guadalaviar-Turia. Hay que hacer un tramo de senda por la montaña que no es apto para realizar con equipo de moto. Lo dejamos pendiente. El siguiente punto es ya el nacimiento del Tajo. Descartamos ir por pista de tierra y acudimos directamente al monumento por asfalto. Es un lugar muy transitado por gente. Dejamos el nacimiento del Tajo y nos vamos a tomar un refresco en el pueblo de Tragacete. De ahí sale el camino hasta el parking del nacimiento del río Jucar. Aparte de que no está muy bien señalizado, también es necesario hacer un tramo de senda, que como vamos con el equipaje de moto lo dejamos para la próxima. Por cierto, importante, en Tragacete está la segunda gasolinera de la ruta.
Y ya de Tragacete salimos hasta nuestra base en El Perchel. Esta noche cenamos en el Restaurante "El Jardín del Río Cuervo", en el barrio de Los Demetrio. Nivel alto de carta, y de precios.

Domingo día 30. Jornada de regreso. Paramos y hacemos una visita a "Cañete". Es un pueblo que tiene más de lo que esperas encontrar. Continuamos bajando y en Landete tomamos la salida a Ademuz. No queremos ir por la A3. Es un camino mucho más divertido. Hacemos una parada en Aras de los Olmos, que están en fiestas, y ya a casa.

Un fin de semana muy completo. En Vega, la temperatura no ha pasado de los 29 grados, como pico máximo, y por la noche-mañana, hace muy buen fresquito. Nada que ver con la que tenemos aquí.

• Photo of JAIME PALANCA MARCO
    JAIME PALANCA MARCO Jul 31, 2023

Una maravilla, muchas gracias por tus aportaciones, eres un crack!!!!

terbasa Jul 31, 2023

Gràcies a tu Jaume, necessitava fer aquest viatge... i també el proper del dia 15. Són indicacions del metge jjj
    Una abraçada, amic.

• Photo of maicaestelles
    maicaestelles Jul 31, 2023

Una ruta molt especial, descobrint la Serrania de Cuenca amb moto. Moltes gràcies Terbasa!! Molt ben estudiada i planificada. XOXO

terbasa Jul 31, 2023

Gràcies a tu #maicaestelles#.
    Mos queden x estius per fer les que pogam com aquesta, i millors jjj

• Javiergonzagarci Jul 31, 2023

Eixa ruta me la guarde,pero la fem junts a la tardor. “Galanet”

terbasa Aug 1, 2023

Clar que si, Javi. Això pots donar-ho per fet. Ves reservant dies que tenim moltes rutes a fer per la Vega. Una forta abraçada amic