جهان نماjahannama region

July 22, 2018
July 2018

near Kord Kūy, Golestān (Iran)

جهان نما منطقه‌ای حفاظت شده توسط جنگل بانی دارای چند روستای کوچک با ارتفاع بالا می‌باشد که بهار و تابستان شلوغ و دیدنیست،ازین مسیر ابتدا از کردکوی وارد جنگلی پرشیب و پرپیچ و خم شده و کوه را بالا میرویم تا به رستورای زیبای درازنو و شفیع آباد برسیم ازانجا اگر شانس یاری کند بعدازظهر دریایی از ابر مشخص است،تا اینجا جاده سربالایی ولی آسفالت است ازینجا ببعد جاده خاکی میشود ،تا میل رادکان سرازیری و سپس در دره کفی و سپس بسمت چپ بازهم سربالایی میشود تا برسد به انتها که جهان نماست.خانه محلی برای اقامت موجود است مخصوصا در شب‌های سرد ،هیزم ده هزارتومان بفروش می‌رسد ولی لطفش به چادر زدن در بام های جهان نما بسمت جنگل است که ما تا چکل که بام غربی روستا است وجاده خاکی دارد رفتیم هم برای عکاسی مناسب است هم کمپ اما شدیداً بادخیز وبدون سایه میباشد،در طول این جاده فرعی همان اوایل چشمه روستا است که آب فوق‌العاده ای دارد .بالای روستا یک دماغه است که برای عکاسی عالیه و ویوی محشری دارد بام منطقه است ولی کوهنوردی چهل دقیقه با شیب تند میطلبد.زمان مناسب سفر اواخر بهار است که دریای ابر بعدازظهر ها شکل می‌گیرد و شب خنک و روز قابل تحمل است،اخر تیر رفتیم کمپ کردیم بدون کیسه خواب روز هم خیلی گرم بود آفتاب تیز.