Erdek Kyzikos Antik Kenti - Kirazlı Manastırı - Kapıdağ Yarımada Turu

Photo ofErdek Kyzikos Antik Kenti - Kirazlı Manastırı - Kapıdağ Yarımada Turu Photo ofErdek Kyzikos Antik Kenti - Kirazlı Manastırı - Kapıdağ Yarımada Turu Photo ofErdek Kyzikos Antik Kenti - Kirazlı Manastırı - Kapıdağ Yarımada Turu

June 4, 2019
June 2019

near Erdek, Balıkesir (Türkiye)

Erdek girişte sizi antik Kyzgios kentinin kalıntıları sizi karşılıyor, 4 km yürüyüş mesafesiyle kentin amfi tiyatrosuna ulaşmanız mümkün. Misia yolu kültür rotası kapsamına alınmış tarihi varlıklarımızdan biridir.
Antik kentin biraz yakınında bulunan bir sapaktan Köylerin içinden yükseliyorum ve asfalt yoldan stabil yola girip Kirazlı Manastıra zor da olsa varıyorum. Manastır civarında çok güzel kamp yapılacak yerler var. Akarsu ve Akaklara rastlamak mümkün. Manastırdan sonra yarımadanın kuzeyindeki Ballıpınar Köyüne inmeye çalıştım ama yol birkaç noktada kapalıydı geçit vermedi. Geri dönüp birkaç noktadan da köylere inmeyi denedim ama zorlamak istemedim ve başladığım noktaya dönüp Kapıdağı sahil yolundan turlamaya karar verdim.
Kapıdağ yarımadasının çevresi yaklaşık 100-120 km civarıdır. Ve çok fazla inşli çıkışlı virajlı ve tehlikeli yollar içeriyor. Asfalt nispeten temiz olsa da virajlar ve sık uçurumlar nedeniyle çok dikkatli olmayı gerektiriyor.
Virajların sıklığı nedeniyle sıkılabilir hatta yol hiç bitmeyecek zannına kapılabilirsiniz. Yarımadanın kuzeyinde benzin istasyonu bulmak biraz zor.
Rota üzerinde inanılmaz güzellikte bakir koylar da var kamp ve plaj tesisi olan işletmeler de yoğunlukta. Ada’nın bu kısmında kamp yapmanızı denize girmenizi öneririm. Bakkal ve yemek yenecek işletmeler küçük de olsa bulunuyor. Çok keyifli bir bölge ve tatil için ideal...

Kyzikos Antik Kenti

Antik kentin 4 km yürüyüş mesafesiyle yukarısında bir amfi tiyatro bulunuyor.

PictographLake Altitude 994 ft

PictographLake Altitude 85 ft

Gölet

PictographCampsite Altitude 131 ft

Gördüğüm en az kalabalık kamp Alanı

PictographCampsite Altitude 92 ft

PictographMuseum Altitude 43 ft

• Photo of Fatihmir
    Fatihmir Apr 22, 2024

Ellerinize sağlık. doğru işaretlemeler. güzel fotoğraflar.