Çavuşbaşı - Öğümce - Gelara Koyu - Riva - Dereseki - Beykoz

Photo ofÇavuşbaşı - Öğümce - Gelara Koyu - Riva - Dereseki - Beykoz Photo ofÇavuşbaşı - Öğümce - Gelara Koyu - Riva - Dereseki - Beykoz Photo ofÇavuşbaşı - Öğümce - Gelara Koyu - Riva - Dereseki - Beykoz

August 28, 2021
August 2021

near Çavuşbaşı, İstanbul (Türkiye)

Çengelderenin başından Polonezköye doğru giderken, Poloneze gelmeden Mahmutşevketpaşa-Riva yolu sapağından sola dönüyoruz. Bu yol Öğümce'ye kadar tamamen orman içi oldukça keyifli ve sakin gidiyor. Sizden başka sadece düzinelerce köpek var. Köpekli yol diyebiliriz. Belediyenin rehabilitasyon merkezi ve sivil inisiyatif "huysuz ihtiyar"ın köpek barınakları var. İmkanı olan burada yol boyunca mama dökebilir. Köpekler saldırmıyor.

Öğümce'ye otoyol üstü geçitten ulaşılıyor. Korkunç doğa katliamı net bir şekilde görülüyor. Öğümce sonrası Göllü içinden denize doğru çıkılıyor. Bu bölge oldukça yüksek, denize erişim zor. Çevre koylarda denize inilebilir. Ben Gelara Koyu'nu tercih ettim. Kumu, deresi ve dalgasıyla Karadeniz için oldukça yeterli bir koy.

Riva yolundan dönerken Beykoz'a köy yolundan giden yol sakin ve keyifli. Sırasıyla Dereseki ve Akbaba'dan geçerek tepeden Beykoz'a iniliyor. Özellikle Beykoz'a inen yokuşlu mahalle tarih kokuyor. Rota sonu balık-ekmek.

PictographRiver Altitude 35 ft

PictographCampsite Altitude 179 ft

Temiz değil

PictographBeach Altitude 42 ft

• Emir Usta Feb 25, 2024

Hocam plaka düştü bu yol motorsikleti ile yapılacak bir güzergah gibi gelmedi bana

• Mehriddin Mar 7, 2024

Arkadaşlar yola gideceklere dikkat sakın hava kararınca gitmeyin ve de köpekten korkuyorsanız asla çıkmayın yola çünkü köpekler çok vahşice kovalıyorlar biz yarısına bile gelemeden döndük geri